România devine tot mai dependentă de industria auto: Pentru prima dată în istorie, cei mai mari trei exportatori reprezintă exclusiv industria auto, respectiv Dacia, Ford şi Daimler. Din top 10 numai două companii sunt din altă industrie

joi, 21:37 Autor: Bogdan Alecu

Pentru prima dată în istorie, cei mai mari trei exportatori ai României reprezintă exclusiv industria auto, pe măsură ce Ford a accelerat producţia de EcoSport la Craiova, Daimler pe cea de cutii de viteze la Sebeş, iar Dacia cu SUV-ul Duster la Mioveni.

Automobile Dacia şi-a păstrat locul întâi în topul exporta­torilor, Ford România intrat în top trei direct pe locul al doilea, odată cu triplarea producţiei de la Craiova şi a depăşit inclusiv Star Assembly, divizia locală a Daimler care produce cutii de viteze la Sebeş, clasată pe locul al treilea în clasament.

Creşterea puternică a producţiei de maşini şi componente auto a adus un avans puternic al exporturilor României, pe măsură ce opt din cei zece cei mai mari exportatori vin din automo­tive, potrivit datelor de la Statistică.

Institutul de Statistică nu oferă date cu privire la valoarea totală a exporturilor sau va­loa­rea pe fiecare companie, însă menţio­nează că ponderea valorii totale a top zece din total exporturi de bunuri a fost de 20,2% în 2018. Luând în calcul faptul că anul trecut exporturile totale de bunuri s-au ridicat la 67,7 mld. euro, acest lucru indică faptul că top zece a ajuns al 13,6 mld. euro, în creştere cu 1,9 mld. euro sau 16,2% faţă de anul anterior.  Având în vedere evoluţiile companiilor, atât Ford România, cât şi Star Assembly, au trecut anul trecut de 2 mi­li­arde de euro cifră de afaceri, pe măsură ce am­bele au punctat creşteri de producţie.  Statis­ti­ca nu dă valoarea exporturilor nici pe fiecare com­pa­nie în parte însă menţionează că pon­de­rea top 10 în total exporturi în 2018 este de 20,2%. La exporturi totale de bunurui de 67,7 mld. eu­ro, acest nivel indica un volum de 13,6 mld. euro pentru companiile din top 10 faţă de 11,7 mld. euro în urmă cu un an, potrivit calcu­lelor ZF.

În 2018 au fost asamblate în cele două uzine auto din România peste 470.000 de ma­şini, în creştere cu 31% faţă de 2017. Aceasta este cea mai mare creştere din ultimii zece ani înregistrată de producţia locală.

Luând în calcul un preţ mediu de piaţă estimat de ZF la 15.000 de euro cu TVA, atunci va­loarea producţiei din 2018 este de peste 7 mld. euro.

Read this article in English on www.ZFEnglish.com
Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.