Mircea Matei, absolvent de Psihologie, a deschis o sală de jocuri bazate pe realitatea virtuală care i-a adus 47.000 de euro în 2018

13 iun 2019 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Planul este de a deschide laboratoare permanente de realitate virtuală în şcoli, pentru a implementa o modalitate mai atractivă de studiu pentru copii.

Mircea Matei, un absolvent de Psihologie în vârstă de 24 de ani, a deschis la începutul lui 2018 o sală cu jocuri bazate pe realitatea virtuală, sub numele UniVRse, şi a făcut anul trecut afaceri de 47.000 de euro. În sala din zona Pipera a Capitalei pot merge copiii şi adulţii, realitatea virtuală fiind folosită atât ca formă de divertisment, cât şi ca modalitate de a vindeca anxietăţi precum frica de înălţime, de zbor, de animale sau de spaţii strâmte.

„Ideea mi-a venit în timp ce eram stu­dent la Facultatea de Psihologie în Marea Britanie, la University of Essex. Acolo se discuta foarte mult despre realitatea virtuală şi studiile care au arătat eficienţa acesteia în domenii precum psihoterapie, educaţie, training, medicină, entertainment“, poves­teşte Mircea Matei.

Întors în România, s-a gândit iniţial să investească într-un cinema VR, însă licenţele pentru astfel de filme erau prea scumpe, aşa că s-a reorientat către sala de jocuri. A început să citească despre echipamente, despre software-uri şi ce beneficii poate avea această tehnologie, apoi a decis să le aplice în România.

„Realitatea virtuală este experi­mentată prin intermediul unor ochelari mai performanţi, care au nevoie de un calculator de ultimă generaţie pentru a rula aplicaţii de VR (virtual reality - trad.) şi a genera mediul virtual“, explică Mircea Matei.

După ce a lucrat o perioadă ca psiholog pentru copii, a obţinut o finanţare de 40.000 de euro prin Start-Up Nation şi, adăugând şi contribuţia financiară a unui partener - Claudiu Lupaş - care s-a alăturat acestui business, a deschis sala de jocuri UniVRse. „O parte din echipamente au fost cumpărate la început, altele pe parcurs. Am investit circa 80.000 de euro doar în echipa­mente - calculatoare, ochelari, televi­zoare, mobilier, amenajare. Cel mai mare procent din bani s-a dus pe echi­pamente“, spune Mircea Matei.

Echipa care lucrează pentru UniVRse numără acum trei angajaţi permanenţi, la care se adaugă alţi cinci colaboratori, pentru evenimentele la care se deplasează cu standul de realitate virtuală. Media de vârstă a utilizatorilor din sala de jocuri este de 11 ani, însă Mircea Matei spune că şi părinţii sunt deopotrivă interesaţi să încerce experienţa realităţii virtuale. „Familia este clientul nostru ideal“, spune tânărul.

Într-un joc pot participa până la opt membri, care trebuie să colaboreze pentru finalizarea unei misiuni. Preţul începe de la 55 de lei pe oră şi scade în funcţie de numărul de persoane şi de timpul petrecut în sală.

Mircea Matei a dezvoltat şi colaborarea cu şcolile, unde a mers cu ochelarii şi calcula­toarele sale, pentru cursuri desfăşurate altfel decât în mod clasic. „Copiii pot «zbura» pen­tru a vedea diferite oraşe, pot studia anatomia corpului uman, pot desena sau sculpta în 3D, dar în acelaşi timp se pot distra trăgând cu arcul sau sărind cu paraşuta în realitate virtuală.“ Parteneriatele cu şcoli au avut loc mai ales în săptămâna în care se desfăşoară Şcoala Altfel, însă pe termen lung, Mircea Matei vrea să deschidă laboratoare permanente de realitate virtuală în şcoli, pentru a implementa o modalitate mai atractivă de studiu pentru copii. Ei pot învăţa astfel, într-o manieră interactivă, despre sistemul solar, ordinea planetelor, sistemul nervos sau poziţia geografică a ţărilor şi a oraşelor.

„Până acum a fost destul de costisitor să amenajăm un laborator virtual pentru copii, dar preţurile ochelarilor încep să scadă, aşa că putem achiziţiona mai multe perechi, pentru mai mulţi copii.“ O pereche de ochelari de realitate virtuală din sala UniVRse costă, în medie, 700 de euro, fără calculator, televizor şi programele necesare.

În prezent, Mircea Matei mai are în lucru o sală de jocuri bazate pe realitate virtuală în zona centrală din Bucureşti şi ţinteşte să dezvolte sistemul de francize în restul ţării. Vizate sunt oraşe precum Constanţa, Craiova, Piteşti, Timişoara şi Cluj-Napoca.

 

Într-un joc pot participa până la opt membri, care trebuie să colaboreze pentru finalizarea unei misiuni.


 

Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦  În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 14.06.2019

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.