Afaceri de la zero. Antreprenoarea Roxana Mihai s-a întors din Italia după 20 de ani şi a înfiinţat gelateria DolciConi în Bucureşti, cu vânzări de 60.000 de euro anual

2 iul 2019 Autor: Georgiana Mihalache

„Este un trend în piaţa de îngheţată artizanală, se deschid multe gelaterii, iar clienţii pot să facă diferenţa.“

După ce a locuit 20 de ani în Italia, Roxana Mihai, o antre­pre­noare din Bucureşti, s-a întors în România pentru a pu­ne bazele gelateriei DolciConi în 2015, sub care produce înghe­ţată artizanală într-un laborator din Capitală şi are vânzări anuale de peste 280.000 de lei (60.000 de euro).

De afacere se ocupă membrii familiei, iar sub brandul DolciConi mai sunt încă două magazine în sistem de franciză, în Bucureşti şi Constanţa. Zilnic, din laboratorul DolciConi ies 200 kg de îngheţată, care ajung în toate cele trei magazine.

„DolciConi înseamnă cornet dulce în lim­ba italiană. Venind în vacanţe în Bucu­reşti ne-am dat seama că nu aveam multe lo­curi un­de se putea mânca îngheţată arti­zanală. Veneam din Italia unde am trăit vreo 20 de ani, de acolo am venit cu afacerea, con­cep­tul“, a spus Roxana Mihai.

Magazinul a pornit în 2015 după o in­ves­tiţie de circa 35.000 euro, recuperată în primii doi ani de funcţionare, şi se află pe strada Drobeta 19 în sectorul 2 din Bucureşti.

În piaţă, marii jucători din industria de înghe­ţată au pariat pe locaţiile din centrele ora­şelor, cu trafic, acolo unde să îşi asigure un flux mare de clienţi.

„Am ales special o stradă liniştită, într-un car­tier plăcut. Am preferat-o în faţa mall-uri­lor sau a străzilor cu vad mare pentru că am vrut să rămână un butic al îngheţatei, să ne cu­noaştem clienţii. Acolo e o energie plăcută a locului pe care nu l-aş schimba“, a mai spus Roxana Mihai.

În gelaterie vin zilnic între 5 şi 100 de cli­enţi, în funcţie de perioadă, iar reţetele sunt create de antreprenoarea care a pus bazele businessului. Materiile prime precum fructele proaspete sunt aduse din România, iar laptele sau frişca sunt aduse din Italia.

„Încercăm să promovăm consumul îngheţatei iarna pentru că este un aliment uşor, sănătos, este recomandat pe timpul ier­nii de toţi pediatrii din Italia. Se poate con­su­ma cu o plăcintă caldă în sezonul rece. Pentru ingrediente căutăm furnizori curaţi, produse netra­ta­te, încerc să fac ceva ce eu aş mân­ca cu plăcere“, a mai spus Roxana Mihai.

Cele mai căutate sortimente sunt îngheţata de fistic şi cea de ciocolată, iar o cupă de îngheţată costă 6 lei.

„Am propus un model de franciză şi mă gândesc dacă aş vrea să ne extindem, nu este uşor. Aş vrea să rămână o afacere de familie. Mi-e teamă să nu se piardă calitatea când s-ar face extinderea la o scară mai mare“, a mai spus antreprenoarea.

Sub brandul DolciConi sunt în prezent două magazine în Bucureşti, dintre care unu în franciză, dar şi în Constanţa, tot un magazin în franciză.

Provocările din business vin din faptul că în România înghe­ţata este un produs sezonier, dar şi din partea birocratică şi din perspectiva lipsei perso­nalului din piaţa muncii.

„Este un trend în piaţa de îngheţată artizanală, se deschid multe gelaterii, am văzut şi închizându-se. Este mult spaţiu pe piaţa de la noi. Mă bucur că se deschid mai multe şi oamenii pot face diferenţa“, a mai spus Roxana Mihai.

Planurile antreprenoarei pentru anul viitor sunt de a deschide încă un labo­ra­tor în Constanţa, acolo unde a văzut o cerere mai mare, iar sezonul estival şi fluxul mare de turişti influenţează decizia de investiţie.

Cele mai bune luni din an pentru vân­zarea de îngheţată sunt aprilie şi mai, du­pă o iarnă mai grea.

Românii cheltuie anual 200 de mil. euro pe îngheţată, piaţa fiind controlată de marii jucători. Primii trei jucători - gigantul anglo-olandez Unilever, mărcile private şi elveţienii de la Nestlé - au peste 60% din vânzări.

Piaţa de îngheţată din România este fragmentată şi subdezvoltată, consumul local fiind concentrat în proporţie de circa 90% pe perioada verii.

 

Intraţi pe platforma  www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

 

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 03.07.2019

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.