Afaceri de la zero. Anca Melinte şi Andreea Nica au creat un brand românesc de îmbrăcăminte pentru femei însărcinate şi aşteaptă vânzări de 30.000 de euro în primul an

17 feb 2020 Autor: Florentina Niţu

♦ Brandul MarieStephanie a luat fiinţă în 2019 pornind de la nevoia fondatoarelor de a-şi găsi hainele potrivite în timpul sarcinii ♦ Cu o investiţie de 40.000 de euro, în decembrie 2019 a început producţia, iar în prezent brandul adună 30 de produse în portofoliu.

Anca Melinte şi Andreea Nica, fiecare dintre ele ma­mă a doi copii, au creat bran­dul de vestimentaţie pen­tru femei însărcinate MarieStephanie, la finalul anului trecut, iar în prezent oferă în propriul magazin online 30 de produse, realizate într-un atelier din Bucureşti.

„În timpul sarcinilor ne-am confruntat cu dificultatea de a găsi hainele pe care ni le do­ream, ne-am comandat din străinătate, dar textura materialului nu era cum ne-o do­ream. Eu şi prietena mea lucram în societăţi mari, aveam întâlniri, aveam interviuri în perioada respectivă şi ni s-a părut dificil să ne prezen­tăm doar în salopetă sau tricou. Căutam cămăşi sau rochii, care să arate bine, să fie în zona corporate“, povesteşte Anca Melinte.

Astfel, s-au hotărât să îşi facă singure hainele pe care şi le doreau, pornind de la po­ten­ţialul de  dezvoltare al nişei pe care urmau să activeze. Au schiţat primele articole de îm­brăcăminte şi au căutat ateliere din Bucureşti care să le producă, iar după ce au testat şapte fabrici, s-au hotărât asupra uneia, care produce şi pentru branduri mari. „Am accesat prin Start-Up Nation o finan­ţare de 40.000 de euro, am primit în cursul anului 2019 prima tranşă din bani, iar pentru că noi aveam deja modelele, am început pro­ducţia. Aceasta este subcontractată la pro­ducători locali. A fost dificil să alegem materiale, care să nu intre la apă şi să res­pecte tiparele“, mai spune Anca Melinte.

În decembrie 2019 a fost gata prima colecţie, site-ul a devenit operaţional, atât cu ex­tensia „.ro“, cât şi cu extensia „.com“. Rea­liza­rea primei colecţii a fost o provocare, susţi­ne antreprenoarea, deoarece „produ­că­torii mari nu vor să lucreze cu start-up-uri, căci vor volume mari şi constanţă“.

Investiţia de până acum a fost de 30.000-35.000 de euro.

Materia primă este adu­să din Italia şi din Grecia, însă antrepre­noa­rele se apro­vizio­nea­ză şi din România cu fer­moa­re, aţe sau cutiile în care livrează produsele. Ele spun că au ales să foloseas­că ma­teriale premium, pentru că îşi do­resc ca poziţionarea brandului să fie premium.

În prezent, compania are în portofoliu 20 de rochiţe, 5 bluze, 3 pantaloni şi câteva fuste. Preţul produselor porneşte de la 150 de lei şi mer­ge spre 450 de lei. „Am început să lucrăm la colecţia de primăvară-vară.“

Anca Melinte spune că deja au avut primele cliente, iar reacţiile au fost pozitive şi acum îşi do­resc să creeze produse în „culori vii, ex­presive“. „Cel mai vândut pro­dus este o rochie.“

Clientele companiei sunt persoane elegante, active pro­fe­sio­nal, care vin în general din mediul urban. „Ne dorim să rămânem în online, pariul nostru este pe online, pentru că este un mediu dinamic, cu potenţial mare de creştere. Nu excludem colaborări cu showroom-uri, dar nu ne gândim la magazine fizice.“

Anca Melinte spune că îşi doresc să se adreseze pieţelor externe în următorii 8-10 ani, însă în prezent, focusul este pe piaţa din România. „Acum, putem onora şi comenzi din afară.“ „Vrem să producem în România, după designul propriu. Ne dorim să creştem în România şi să lăsăm aici profitul“, a spus Anca Melinte. Ea speră ca în primul an de activitate să înregistreze o cifră de afaceri de 30.000 de euro.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 18.02.2020

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.