De la o idee dintr-o carte de afaceri la un business de un milion de euro
4 apr 2013
Radu Jitaru a intrat în business în anul 1993 producând săpun industrial, după ce a citit o carte cu idei de afaceri. „Primul atelier în care produceam săpunul avea un spaţiu de 45 de metri pătraţi. De la produse simple am ajuns să realizez şi produse precum o pastă pentru benzile rulante, pe care o vindeam către clienţi precum Pepsi sau Coca-Cola“, îşi aminteşte antreprenorul.
Încercând să-şi majoreze veniturile, tot în anii ’90 el a trecut de la producţia de săpun la cea de salopete pentru service-uri. „La început, eu mergeam dimineaţa după comenzi, iar după-amiaza coseam la salopete.“
De la salopete, Jitaru a făcut în anul 1998 pasul spre businessul care îi aduce astăzi grosul veniturilor de un milion de euro şi pe care vrea să îl extindă prin lansarea unor branduri proprii şi intrarea pe segmente noi de piaţă - încălţămintea. Pasul spre încălţăminte a pornit de la un pariu cu un prieten - dacă este sau nu în stare să coasă un anumit model de încălţăminte.
„Am reuşit şi aşa am intrat în acest business. Prima factură pentru încălţăminte am emis-o pe 27 aprilie 1998, îmi aduc aminte şi acum“, povesteşte Jitaru.
De la intrarea în acest business, compania a produs în 15 ani la fabrica din Braşov circa trei milioane de perechi de încălţăminte în sistem lohn pentru branduri precum Asolo, Tecnica, Roces sau Nero Giardini.
Grupul Diversitas, care include mai multe companii, a avut anul trecut afaceri de aproape un milion de euro, din care o pondere importantă a avut-o fabrica de încălţăminte. Compania a traversat „foarte greu“ anii de criză, inclusiv prin reducerea numărului de angajaţi de la un vârf de 270-280 de oameni în 2008 la aproximativ 100 în prezent. Acum însă compania se va extinde prin lansarea propriului brand de încălţăminte şi prin intrarea pe piaţa de huse pentru telefoane mobile şi tablete.
„Fabrica a produs de la data lansării circa trei milioane de perechi de încălţăminte pentru branduri precum Asolo, Tecnica, Roces sau Nero Giardini. Plata pentru activitatea în sistem lohn este destul de mică, însă am păstrat acest business pentru că în ultimii ani am pregătit lansarea propriului brand de încălţăminte S-Karp“, a spus Radu Jitaru. Lansarea noilor branduri ar putea genera 50 de locuri noi de muncă.
Lansarea acestor produse face parte din strategia companiei de a lansa branduri proprii, care să aducă atât o marjă mai ridicată de profit, cât şi venituri mai mari. Încălţămintea realizată de firma românească este special proiectată pentru drumeţii montane (trekking) şi are un preţ maxim de 85-90 de euro.
„Momentan produsele sunt disponibile printr-un magazin propriu în Sinaia şi în alte câteva unităţi din Buşteni şi Cluj. Acum lucrăm la dezvoltarea reţelei.“ Vânzările de produse din gama S-Karp ar putea ajunge în acest an la 10.000 de unităţi, estimează Jitaru. Compania a început să producă şi o gamă proprie de huse pentru telefoane mobile şi tablete.
„Am început dezvoltarea acestor produse anul trecut, sub brandul DiFine. Estimăm că vom produce în acest an 20.000-30.000 de huse pentru telefoane mobile şi tablete“, a declarat Radu Jitaru, care este director general şi proprietar al grupului. O husă de piele costă în jur de 50 de lei.
Compania are în plan să lanseze în perioada următoare şi huse pentru telefoane care să includă o folie specială care să blocheze radiaţiile terminalelor, dar şi accesarea neautorizată a datelor de pe echipament. Ulterior, compania va lansa şi portofele cu acelaşi tip de folie, care să protejeze furtul datelor de pe cardurile bancare.

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.
DIN ACEEASI CATEGORIE:
- Bursă. AQUILA, companie din sectorul distribuţiei de bunuri de larg consum, a închis T1 2025 cu venituri de 740 milioane lei, în creştere cu 19%, şi un profit net de 19 milioane lei, în scădere cu 3%
- Transavia, producător de carne de pasăre fondat de Ioan Popa, şi-a crescut valoarea portofoliului de branduri cu 10% în 2025 până la 115 mil. euro. Fragedo, principalul motor de creştere
- Afaceri de la zero. Elena Stanciu, cu background în domeniul confecţiilor, a pornit la începutul pandemiei proiectul Poartă-mă cu flori, un brand sub care produce haine din ţesătură naturală vopsite vegetal
- Radiografia comerţului – vioara întâi a economiei: Cine sunt principalii jucători, care sunt tendinţele şi încotro se îndreaptă lucrurile într-un sector de aproape 1.000 mld. lei?
- Agenda de business a săptămânii 5-9 mai 2025