ZF Live. Mircea Rasovan, SportGuru.ro: Ţintim o creştere a businessului de 25% şi extinderea în afara Capitalei cu un magazin offline

28 feb 2018 Autor: Cristina Bellu

Creşterea susţinută a consumului, dar şi a interesului pe care românii îl manifestă pentru sport, face ca piaţa de echipamente sportive să înregistreze un trend ascendent, urmând direcţia altor pieţe europene. În acest context, comercializarea articolelor sportive de nişă poate deveni un business profitabil, potrivit lui Mircea Rasovan, fondator al platformei SportGuru.ro.

„Anul trecut am încheiat cu afaceri de 12 mil. lei, în creştere cu 40% faţă de 2016, iar pentru anul în curs ţintim un avans de 25% şi extinderea în afara Capitalei cu un magazin offline.”

Antreprenorul  a pus bazele afacerii SportGuru.ro în 2010, iniţial ca retailer online. Astăzi, compania, care are o echipă de 30 de angajaţi, comer­cia­li­zează produse sportive de nişă atât prin platforma proprie cât şi prin două unităţi offline din Capitală .

„Am început iniţial ca retailer online, dar este important ca pe segmentul acesta să-ţi asumi faptul că fără o prezenţă în mediul offline nu ai cum să ajungi relevant în piaţă. Acum avem două unităţi în Bucureşti, dar livrăm în toată ţara. Planul nostru este să începem să acoperim şi principalele oraşe din ţară”, explică Mircea Rasovan.

El apreciază că retailul cu articole sportive se împarte în retailul cu articole pentru sporturile de masă, unde activează marii jucători, şi retailul specializat cu articole sportive care, pe lângă comercializarea produselor, cuprinde şi sevicii adăugate.

„Noi ne încadrăm în această nişă, unde găseşti mai mult decât nişte arti­cole sportive. Comercializăm branduri şi modele aflate în exclusivitate pe piaţa locală, dar oferim şi suport pe zona de consiliere în achiziţie, având în echipă mulţi practicanţi de sport la nivel ridicat. Pentru businessul  nostru este relevantă expertiza pe produs. O afacere de retail specializat nu poate fi făcută dacă nu eşti în mijlocul comunităţii.”

Antreprenorul remarcă faptul că sezonalitatea este foarte importantă în modul în care organizează platforma, dar şi magazinele offline. „Este vorba despre colecţii care se schimbă de 2-4 ori pe an şi lucrul acesta dă o mare complexi­tate modului în care faci comenzile.”

În ceea ce priveşte promovarea businessului, Mircea Rasovan spune că mare parte a bugetului de marketing este alocată campaniilor AdWords şi Facebook, dar şi prezenţei în zona de evenimente unde SportGuru merge în calitate de partener sau chiar de organizator, cum este cazul competiţiei sportive SportGuru Timişoara 21k şicare se va desfăşura pe 25 martie. 

Piaţa totală de echipamente sportive este evaluată la peste jumătate de miliard de euro, conform datelor existente. Pe această piaţă se luptă atât jucătorii specializaţi precum Decathlon, Hervis şi Intersport, lanţurile cu magazine monobrand şi multibrand precum Adidas sau Nike, cât şi hipermarketurile şi supermarketuri, dar şi magazinele online.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 01.03.2018

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.