ZF Live. Luca Mateescu, manager operaţiuni Lime: Câteva sute de oameni iau de pe stradă şi încarcă cele 1.000 de trotinete electrice din Capitală. Primesc până la 12 lei pe bucată

28 ian 2020 Autor: Miruna Diaconu

„Ne interesează să existe trotinete unde este nevoie de ele.“  

Compania americană Lime, care pune la dispoziţia bucureştenilor 1.000 de trotinete electrice care pot fi închiriate cu smartphone-ul, susţine că a creat câteva sute de joburi în Capitală - pentru oamenii care strâng seara de pe străzi trotinetele, le pun la încărcat şi apoi le duc înapoi în puncte cheie din oraş dimineaţa.

„Ne interesează să existe trotinete unde este nevoie de ele. Am creat o comunitate, aşa-numiţii juiceri, pe care o dezvoltăm în toate ţările în care avem operaţiuni. Ei primesc nişte bani, iau trotineta şi o încarcă peste noapte. Aceşti oameni pot să primească între 9 şi 12 lei pe o trotinetă şi mai au opţiunea să o aducă la noi la depozit, unde primesc 8 lei. Sunt sute de juiceri, am creat astfel locuri de muncă. Avem un depozit în zona de nord  a Bucureştiului unde procesăm trotinele, adică le inspectăm, le reparăm“, a declarat în cadrul emisiunii de business ZF Live Luca Mateescu, manager operaţiuni la Lime România.

Afacerile din România ale Lime merg „foarte bine“, a spus Mateescu, evitând însă să ofere detalii.

„Businessul merge foarte bine, industria trotinetelor electrice este chiar în dezvoltare în România şi observăm o tranziţie spre o situaţie pe care noi o numim Comute, adică atunci când cineva efectiv renunţă la maşină şi merge cu trotineta la muncă sau la şcoală. Ea devine în mod real o soluţie pentru reducerea traficului din Bucureşti. Avem o durată medie de 5 minute a unei curse, pentru cei care folosesc trotineta pe distanţe mici, dar avem şi curse care ţin o oră. Avem o funcţie care se numeşte Reserved, poţi să o rezervi înainte să o iei. Avem o persoană care a făcut peste 800 de curse“, a adăugat el.

În Bucureşti, au fost inregistrate curse de ordinul superior al sutelor de mii, iar între acestea peste 400,000 au înlocuit folosirea automobilului, conform datelor prezentate de Mateescu.

 

Ce a mai declarat Luca Mateescu în cadrul emisiunii: 

♦ există un proiect de ordonanţă, MAI-ul vrea să reglementeze, iar noi îl primim cu mare drag, adică sperăm la un mediu reglementat, se va defini ceea ce înseamnă trotinetă şi pe unde se va putea folosi. Se va putea merge pe partea carosabilă şi pe pistele de biciclete. Se reglementează în final ce e o trotinetă, se vrea o trotinetă ca fiind un autovehicul definit prin construcţie ca mergând cu maxim 25 de km pe oră

♦ există mai multă siguranţă pe o pistă dedicată decât pe o stradă pentru un utilizator al trotinetelor electrice. Noi ne dorim şi susţinem proiectele de infrastructură, acum şi trebuie o legislaţie care să promoveze soluţia la trafic. Reglementarea sperăm să susţină micromobilitatea

♦ Ideea nu este să pui foarte multe trotinete în stradă, ci să înţelegi ce să faci cu ele. Lime este într-o extindere generală constantă. Chiar şi iarna facem mii de curse pe zi

♦ Anul acesta o să ajungem prima companie de micromobilitate pe profit şi asta înseamnă undeva la 3 ani de la lansare, iar pentru un start up e o realizare

 

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.