ZF IT Generation. Mihai Lodoabă, cofondator Simple Shop ajută IMM-urile din România să treacă rapid în online, pentru a face faţă competiţiei cu comercianţii mari. „Vrem să democratizăm accesul la comerţul electronic“

24 mai 2020 Autor: Adrian Seceleanu

Antreprenorul este cofondator şi în proiectul YeParking, o platformă care le permite proprietarilor de parcări să le închirieze către alţi utilizatori când acestea sunt libere. Este un „Waze al parcărilor.“

Companiile mici şi mijlocii din România trebuie să se mute rapid şi în online pentru a face faţă compe­tiţiei dure cu comercianţii mari, care au resurse să câştige teren rapid şi în e-commerce.

„Simple Shop este un proiect început după interacţiunea din ultimii ani din cadrul agenţiei de marketing digital cu producătorii şi comercianţii locali. Majoritatea investiseră deja în prezenţa lor online, fie că vorbim de site de prezentare de reţele sociale, însă de multe ori nu au avut timpul sau bugetele ca să facă un salt către vânzări online. Cumva contextul actualei crize favorizează şi mai mult comercianţii mari care au capacitatea, capitalul, cunoştinţele să ofere soluţii de comerţ online foarte rapid şi cumva la oferă contextul să dilueze aproape până la extincţie orice întreprinzători mai mari sau mai mici care până acum vindeau exclusiv offline, tot ceea ce înseamnă comerţul local şi regional. Noi am dezvoltat o soluţie standardizată uşor de folosit la nişte costuri foarte atractive pentru a rezolva această problemă“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Mihai Lodoabă, cofondator al Simple Shop, antreprenor şi într-un alt proiect care implică tehnologia, YeParking.

Proiectul a demarat acum câteva luni şi a atras deja clienţi, a adăugat reprezentantul Simple Shop.

„Proiectul a început de câteva luni. Văzând necesitatea incipientă în piaţă de la final de aprilie este live şi avem deja primii beneficiari pentru el. Printre primii clienţi aş menţiona Carmangeria Moldovan, un business local de tradiţie care este prezent de peste 25 de ani în piaţa locală. În general magazinele existente acum în platformă aveau deja un site de prezentare, aveau o identitate, aveau un public fidel, un public alături de care au crescut. Contextul de acum şi cel din viitor îi obligă să înceapă să vândă online. Întregul proces se va muta încet-încet în online, interacţiunile din magazin din punctele de vânzare vor scădea. Listarea produselor prin Simple Shop şi afişarea lor într-un magazin online sunt foarte facile şi pot dura şi câteva minute în funcţie de volumul de produse, care se poate şi importa automat.  Ulterior configurarea lui pe saitul existent sau pe sistemul deja existent este la fel de simplă ca şi adăugare coduri de Google analytics pentru un site. Avem planuri special pregătite pentru fiecare tip de business şi pentru fiecare necesitate a lor.  Practic avem trei planuri corelate cu necesităţile şi volumele fiecărui magazin. Fiecare plan este format dintr-un cost lunar fix şi include de serviciile de listare de administrare magazin şi de întreţinerea acestuia şi un comision aferent plăţilor online, dacă acestea sunt procesate prin Simple Shop. În acest fel noi ne-am asigurat că susţinem comerciantul pe întreaga durată de viaţă şi susţinem şi dezvoltarea de noi opţiuni şi de actualizări pentru întreaga platformă. Dincolo de beneficiile unui magazin online comer­ciantul va avea acces şi la expertiza tehnologică actualizată mereu.“

 

Ce a mai declarat Mihai Lodoabă despre proiectele Simple Shop şi YeParking:

- În mare parte ne concentrăm pe companii locale care aveau operaţiuni offline.

- Este vorba de aceste companii mici şi mijlocii care creaseră deja o prezenţă în offline care avea o legătură cu clienţii lor care au un brand şi care avea un anumit tip de relaţie specifică cu clienţii specifică companiilor mici şi mijlocii. Acestor clienţi dorim să le oferim posibilitatea şi oportunitatea să rămână în continuare competitive şi atractivă pentru clienţii lor.  Sistemul nostru este construit în cloud deci permite expansiunea businessului, scalare care este limitată doar de capacitatea logistică a comerciantului la nivel de volum de produse volum de comenzi.

- Obiectivul Simple Shop este să faciliteze accesul la comerţul electronic pentru tot ceea ce înseamnă business suri mici şi mijlocii din România. De aici şi concentrarea pe o soluţie cât mai simplă de folosit pe o soluţie standardizată care poate evolua şi pe care o vom dezvolta constant. Practic pe termen lung noi am dori ca Simple Shop să devină stâlpul lor de rezistenţă în ceea ce înseamnă comerţul online.

- Yeparking este cel mai vechi proiect, a fost lansat acum aproape doi ani de zile şi a început efectiv la propriu în spatele blocului.  prin el am adus în România conceptul de partajare a parcării de park sharing şi totul a plecat de la două necesităţi foarte mari în societate - una - nevoia de opţiuni în ceea ce priveşte un loc de parcare pentru fiecare şofer şi cealaltă nevoia de a folosi la maximim infrastructura existentă pentru a face ca lucrurile de parcare disponibile să fie folosite la maximum.

- Acest sistem deschidere posibilitatea oricărui proprietar de parcări te lasi individuali până la cei care deţin mai multe locuri de parcare sau centrele comerciale să distribuie în comunitate în termenii şi condiţiile lor parcările existente astfel încât un loc de parcare să fie folosit la maximum. Statisticile arată că 60% din timp un loc de parcare stă liber fiind rezervat sau alocat unei persoane fără ca maşina să fie neapărat acolo. Mecanismul platformă este format din două componente avem o aplicaţie mobilă pe care prin care proprietarii pot să îşi listeze locurile de parcare să stabilească termenii şi condiţiile şi perioadele care în care locul de parcare este liber şi implicit şi tarifele. avem şi partea de aplicaţie în care şoferii caută parcare parcările fiind afişate în timp real pe hartă şi oferii pot naviga în timp real pe hartă şi bifează locul ca fiind utilizat dacă există sisteme de acces control noi ne integrăm cu ele avem deja asemenea integrări realizate şi automatizări procesul de intrare.  Din momentul în care şoferii au intrat cu maşina în locul de parcare şi au bifat că la ocupat începe tarifarea utilizării locului de parcare

- În momentul de faţă nu am extins la nivel naţional şi avem comunităţi solide deja în Cluj Napoca şi în Braşov dar avem parcări listate şi în Bucureşti în acest moment şi ne propunem ca în etapele următoare pe durata verii să oferim suport în alte două oraşe din România iar pe zona de parcări private deja ne bucurăm să anunţăm în premieră că începând de săptămâna trecută parcarea aeroportului din Cluj Napoca acceptă plata online prin intermediul nostru fără a mai fi necesar ca utilizatorii să se dea jos din maşină şi să meargă la automatele de plată.

- Cunoaştem sistemul de plată cu o fise de la parcarea de la aeroportul din Bucureşti iar noi suntem foarte deschişi să venim să implementăm soluţia şi acolo .

- În acest moment am depăşit în număr de 1.000 de locuri de parcare listate

- Prima parte a proiectului a fost dezvoltată din fonduri proprii timp de peste un an de zile resursele fiind alocate de agenţia digitală. De curând am reuşit să beneficiem de ajutorul financiar dar de business al el Roca x astfel încât să putem să ne dezvoltăm şi să putem să accelerăm partea aceasta de varietate de opţiuni în comunitatea şi mai de curând ne bucurăm să fim parte a programului de accelerare de la Techcelerator şi prin intermediul acestui program şi al fondului de investiţii gapminder să reuşim să aducem şi mai multe facilităţi în sistem. Am reuşit să atragem o rundă iniţială de accelerare în valoare de 50.000 de euro care ne ajută să îţi column la nivelul comunitar iar pe lângă aceasta avem şi suport pe partea de business astfel încât să putem să oferim opţiunile de parcări private şi Parker din centre comerciale pe care le avem în plan. În 2020 planurile noastre sunt o să creştem şi zona de parcări privată de parcări ale companiilor Şi acolo ţintim o piaţă estimată undeva la două milioane de euro ca şi capacitate.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 25.05.2020

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.