Investiţi în România!, proiect ZF şi CEC Bank Tiberiu Stoian, Exonia: Am demarat producţia de ambalaje biodegradabile în noua fabrică, după ce am investit 3,5 mil. euro

16 iul 2020 Autor: Alex Ciutacu

Noua fabrică de ambalaje din hârtie are o capacitate de 300 de tone pe lună, în contextul în care produce astăzi circa 27 de tone pe lună. 

Producvtorul de ambalaje Exonia din Iaşi a finalizat o investiţie de 3,5 mil. euro într-o nouă fabrică destinată ambalajelor biodegradabile şi vrea să extindă parteneriatele din vestul Europei, dar şi să înceapă unele noi în Est, cu ţări precum Republica Moldova şi Ucraina, a declarat Tiberiu Stoian, director general, Exonia, în cadrul emisiunii Investiţi în România!, realizată de ZF în parteneriat cu CEC Bank.

 „Capacitatea doar pe fabrica nouă este la 300 de tone lunar, iar în acest moment producem 27 de tone. E o capacitate uriaşă, ca un Ferrari care merge pe lângă bordură cu 30 km/h. Din păcate, aceasta este situaţia cu care ne confruntăm, dar nu este o problemă, suntem în grafic, pentru că de la punerea în funcţiune a echipamentelor eu mi-am alocat un interval de 6 luni de zile în care să ne asigurăm că personalul se va obişnui cu echipamentele, le va cunoaşte, va avea posibili­ta­tea să lucreze la capa­citatea maximă. Mai mult, vom reuşi să interacţionăm cu clienţii importanţi, cu marile lanţuri cu care lucrăm, să dezvoltăm colaborarea, pentru că lucrăm deja cu mulţi dintre ei de mult timp, dar ne adresăm lor cu alte categorii de produse, în special cu cele din plastic”, a explicat Tiberiu Stoian, antreprenorul care a reuşit până acum să ajungă la afaceri de 4,65 mil. euro în 2019, prin inter­mediul fabricii iniţiale de ambalaje din mase plastice. 

 Însă investiţiile companiei nu se opresc odată cu a doua fabrică, întrucât antreprenorul a men­ţionat că „merge la bătălie până la capăt” şi va continua investiţiile în dotări.

„În perioada următoare con­tinuăm investiţiile. Mergem la bă­tă­lie până la capăt. (…) În mo­mentul acesta, cea mai mare parte a investiţiei a fost făcută, deja am ajuns undeva la 3,4-3,5 mil. euro.“ 

„Mai avem echipamente adiacente liniilor de producţie, care ne vor permite să facem un set-up şi mai rapid al utilajelor. Ne interesează mult o staţie specială de mixare a vopselurilor, astfel încât să avem o calitate exterm de bună a printului, să reproducem cu extrem de mare fidelitate identitatea corporativă a clienţilor multinaţionali importanţi pentru care lucrăm. Nivelul investiţiilor pentru aceste echipamente nu mai este unul spectaculos, dar ajunge la 3-400.000 de euro”, a adăugat el. 

În prezent, exporturile reprezintă sub 6% din businessul producătorului de ambalaje. În ceea ce priveşte relaţia cu clienţii, Exonia a ratat în această perioadă oportunităţile aduse de expoziţiile care aveau loc în Vestul Europei în mod obişnuit. În ceea ce priveşte Estul, compania atacă pieţele din Republica Moldova şi Ucraina, unde are parte de sprijinul ambasadelor. 

„Pe partea de promovare către clienţii din Europa de Vest, trebuia să participăm la câteva evenimente expoziţionale importante în Europa, unde ar fi fost o ocazie bună pentru noi să prezentăm produsele unor noi clienţi. În măsura în care nu mai putem participa la aceste evenimente, încercăm să ne adaptăm. Nu ne putem plânge de milă, trebuie să fim creativi şi să megem mai depate. Soluţia este colaborarea cu ministerul de Externe român, cu reprezentanţele diplomatice ale României în statele cu care vizăm dezvoltarea relaţiei comerciale. Vizăm organizarea unor întrevederi cu potenţiali parteneri de afaceri din Republica Moldova la sediul Camerei de Comerţ şi Industrie din Chişinău, cu colaborarea Ambasadei Romaniei de la Chişinau. La fel şi în Ucraina şi mai avem 2 ţări pentru care aşteptăm feedback de la ambasade”, a menţionat Stoian.

Cu 128 de angajaţi în prezent, Tiberiu Stoian a spus că vizează o creştere de 15% a cifrei de afaceri pentru 2020, versus o estimare pre-criză de 34-37%. Cererea a scăzut la începutul primăverii, însă odată cu relaxarea restricţiior aceasta a revenit, în contextul în care mulţi dintre clienţii mari ai Exonia au locaţii situate în centre comerciale – care au fost închise. 

„După relaxarea măsurilor de prevenire a pandemiei, odată cu deschiderea anumitor localuri şi în special pe zona de livrări la domiciiliu, aş spune că situaţia tinde să se normalizeze, dar este departe de normalul perioadei dacă aş compara consumul din acest moment cu consumul perioadei similare anului trecut.Totuşi, noi încercăm să contracarăm, în special ca urmare a punerii în funcţiune a noilor linii tehnologice, care reprezintă un atu în plus. Odată cu diversificarea producţiei a început să creacsă şi volumul activităţii. Creşterea încă nu ne-a adus în situaţia de a ajunge la acelaşi volum din anul anterior, în schimb, contribuie la creştere, dar în mod mai lent decât m-aş fi aşteptat dacă nu ar fi existat această problemă pandemică.”, a spus el. ''

 

Care este principala problemă identificată de Exonia

►Infrastructura rutieră şi de transport. Producem volume mari care trebuie transportate, transportul se întâmplă rutier, feroviar nu prea sunt soluţii, ştiţi în ce stadiu este CFR Mărfuri. În schimb, rutier ne deranjează foarte tare lipsa infrastructurii, pentru că materia primă la noi vine din Europa de Nord, Norvegia, Finlanda şi ajunge greu marfa la noi, iar când trebuie să o trimitem înapoi în Europa parcurgem din nou distanţa relativ dificilă până la graniţă. 

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 17.07.2020

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.