O nouă tranzacţie în IT: Norvegienii de la Visma Software, pe cale să preia acţiuni la SmartBill din Sibiu

13 dec 2019 Autor: Ioana Nita

Visma Software, dezvoltator norvegian de soluţii software pentru companii, cu afaceri anuale de peste 1,1 mld. euro în 2018, care a făcut aproape 10 achiziţii în acest an, este pe cale să încheie o tranzacţie de preluare şi pe plan local cu un pachet de acţiuni al Intelligent IT, firma din Sibiu care a creat soluţia de facturare şi gestiune Smart Bill pentru IMM-uri, conform unor surse din piaţă.

Compania Intelligent IT din Sibiu a fost fondată în 2006 de către Radu şi Ioana Hasan şi Mircea Căpăţână, businessul începând să se dezvolte într-un ritm mai alert în ultimii ani, odată cu atragerea de finanţări de la mai multe fonduri de investiţii. La începutul anului 2016, fondul de private equity Catalyst România a preluat pentru 0,9 mil. euro un pachet de 25% din acţiunile Intelligent IT printr-o operaţiune de majorare a capitalului social.

La majorarea de capital a participat şi Gecad Group, fondat de Radu Georgescu, care a preluat 7% din acţiunile companiei din Sibiu, pentru 0,23 mil. euro. Înainte de încheierea tranzacţiei cu Visma Software, structura acţionariatului companiei Intelligent IT era următoarea: Radu Hasan - 12%, Ioana Hasan - 12%, Mircea Căpăţâna - 9%, Lucian Todea - 3%, Catalyst – 25%, Mayeduholding SRL – 16% , Smartholding SRL -16% şi Concentric (Gecad Group) - 7%, potrivit datelor de la Registrul Comerţului. 

Anul trecut, afacerile Intelligent IT au crescut cu aproape 49% la 10,5 milioane lei, de la circa 7 milioane lei în 2017, iar profitul net s-a situat la 237.000 lei, compania revenind pe profit după pierderea de aprox. 700.000 lei în 2017, conform datelor de la Ministerul de Finanţe.  Intelligent IT s-a remarcat prin dezvoltarea soluţiilor de facturare şi gestiune SmartBill, brand sub umbrela căruia a lansat apoi şi o soluţie de contabilitate - SmartBill Conta.

În plus, anul acesta compania sibiană a a lansat pe piaţă şi o aplicaţie software dedicată caselor de marcat electronice în care a investit 100.000 euro.

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.