Top 10 sectoare economice care merg acum cu motoarele turate la maximum. Singura strategie este ca afacerile care stau în picioare să fie stânca de care să se agaţe restul economiei. Cum putem construi o altel de economie, pornind de la ceea ce funcţionează astăzi

22 mar 2020 Autor: Alexandra Cepăreanu

♦ Arbitrul telecom, ANCOM, estimează că traficul în reţelele de comunicaţii va creşte cu până la 50% în această perioadă ♦ Jean Valvis, preşedintele Valvis Holding: Există o creştere a vânzărilor de 250-300% în această perioadă şi lucrăm la capacitate maximă ♦ Farmec produce dezinfectanţi ♦ Uniconf, Braiconf – producători de textile –, Taparo – producător de mobilă – produc măşti ♦ Curierii s-au adaptat la cererile în creştere şi caută soluţii pentru a onora comenzile evitând contactul cu clienţii ♦ Retailerii dau asigurări că sunt stocuri suficiente şi aprovizionează permanent magazinele ♦ Vânzările de notebook-uri au crescut cu circa 30% dat fiind că tot mai multe companii cumpără laptopuri pentru a-şi echipa angajaţii să poată lucra de acasă.

În contextul pandemiei cu noul coronavirus anumite sectoare ale economiei înregistrează scăderi atât la nivel de producţie, cât şi la nivelul volumului de vânzări, spre exemplu industria auto.

La polul opus se regăsesc companii „mai norocoase”, care activează în domenii precum telecom, medical, bancar sau alimentar, care încearcă să ţină pasul cu ritmul de consum al populaţiei, mai ales că o bună parte din forţa de muncă din România lucrează de acasă.

Ziarul Financiar a identificat zece sectoare de activitate unde compa­niile sunt „obligate“ de noul context economic să îşi crească producţia, să mărească stocurile de produse sau să pregătească reţeaua pentru un trafic mai intens în mediul online.

Acestea sunt companiile care vor contribui în continuare la bugetul statului şi în jurul cărora se va reconstrui creşterea economică.

Astfel, companiile care înregistrează creşteri sau care şi-au majorat volumul de producţie sunt active în domeniul telecom, sectorul medical, electro-IT, producătorii de echipamente de protecţie, dezinfectanţi, de alimente, îmbuteliatorii de apă minerală, companiile de curierat, prestatorii de servicii şi utilităţi, transportatorii şi retailerii. Spre exemplu, îmbuteliatorii de apă minerală au înregistrat de la începutul lunii martie creşteri ale vânzărilor mai mari cu 50% faţă de perioada similară a anului trecut. „În momentul de faţă putem onora toate comenzile intrate, astfel în cursul săptămânii se lucrează în schimburi, 24 de ore din 24, nefiind necesar să producem şi în weekend. În cazul în care volumul comenzilor va fi şi mai mare, vom produce şi în zilele de weekend la capacitate maximă“, spune Bustya Noémi, referent marketing în cadrul producătorului Apemin Tuşnad.

În urma schimbării comporta­mentului de consum şi migrării clienţilor spre achiziţia de produse gata preparate şi care nu sunt perisabile, principalii jucători au mărit capacitatea de producţie din fabrici şi au dezvoltat produse noi datorită creşterii comenzilor din retail. „Pe fondul evoluţiei acestei situaţii, considerăm că cererea va continua să crească deoarece oamenii îşi vor face provizii în continuare, iar acest ritm de cumpărare va fi unul susţinut”, a spus Andrei Ursulescu, directorul general al Scandia Food, cel mai mare producător de conserve din România.

 

Citiţi aici ZF e-paper de astăzi

Read this article in English on www.ZFEnglish.com
Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.