Apple a venit în România: gigantul american şi-a înfiinţat propria companie şi va intra direct în războiul de pe piaţa de smartphone-uri, tablete şi PC-uri

22 sep 2018 Autor: Adrian Seceleanu

Gigantul american Apple, cel mai valoros jucător din industria globală de tehnologie, care obţine un sfert din banii cheltuiţi anual de români pe smartphone-uri, se va implica direct în războiul de pe piaţa de mobile din România cu Samsung şi Huawei prin propria companie, recent înfiinţată, pe care o controlează direct prin intermediul subsidiarei din Irlanda - centrul afacerilor sale europene. Apple are o cotă importantă şi pe piaţa de tablete PC - unde are aceiaşi rivali, dar şi pe piaţa de PC-uri, unde concurează cu nume precum Lenovo, HP, Dell, Fujitsu sau Asus.

Compania, care poartă numele Apple Sales România SRL, un capital social de 1.000 de lei şi este deţinută de firmele Apple Distribution International din Irlanda şi Apple Sales de asemenea din Irlanda.

Administrator al companiei este Peter Ronald Denwood care, potrivit reţelei de socializare LinkedIn este director juridic pentru afaceri internaţionale ale Apple din septembrie 2013.

Cererea de înfiinţare a companiei a fost depusă în 24 august 2018, în Bucureşti.

Rivalii direcţi ai Apple de pe piaţa smartphone - Samsung şi Huawei - au operaţiuni locale extinse şi supraveghează îndeaproape operaţiunile locale şi relaţiile cu operatorii şi retailerii.

Reprezentanţii Apple nu au răspuns întrebărilor ZF despre acest subiect până la momentul publicării acestui articol.

Mutarea făcută de Apple, companie cu o capitalizare de peste 1 trilion de dolari, vine într-un moment în care piaţa de smartphone-uri din România a urcat în primul semestru din punctul de vedere al valorii cu peste 40% , pe fondul cererii tot mai puternice a clienţilor pentru telefoane mai scumpe.

Preţul mediu al smartphone-urilor vândute în România a atins în primul semestru din acest an valoarea de apro­ximativ 940 de lei, o creştere de 50% în raport cu anul 2013, când valoarea medie a fost de 640 de lei. Preţul mediu al smartphone-urilor a crescut în 2017 cu 30%, iar pe ansamblu piaţa a crescut cu o valoare şi mai mare, astfel că mulţi jucători din industrie mizau pe o încetinire.

Din punct de vedere valoric, Samsung a avut o cotă de piaţă de peste 45%, cu luni în care aceasta a trecut sensibil şi de 50% - un record pentru piaţa locală, conform surselor ZF. Al doilea jucător este, după acest criteriu, gigantul american Apple, care ia aproximativ 25% din veniturile de pe piaţă.

În primul semestru în România s-au vândut 1,6 milioane de smartphone-uri, o creştere de 10% faţă de anul precedent.

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.