Reciclarea în retail. Marile lanţuri de magazine instalează puncte de reciclare şi au trecut la pungi biodegradabile

28 mar 2019 Autor: Bogdan Alecu

Vezi galeria foto 16 magazine Kaufland pun în prezent la dispoziţie o infrastructură de reciclare de tip self-service, cu automate speciale pentru trei tipuri de ambalaje. Aici, clienţii pot recicla PET-uri (cu volum de până la 3 litri), sticlă şi doze de aluminiu (cu volum de până la 1 litru) şi vor primi drept la schimb un cupon de reducere ce poate fi folosit în magazin.

Marile reţele de magazine de pe piaţa locală se con­cen­trează tot mai mult pe pro­tecţia mediului înce­pând cu toamna anului tre­cut, când au fost obligate să renunţe la pun­gile de plastic, dăunătoare mediului, şi au introdus pungile biodegradabile.

„În luna octombrie 2018, în magazinele Kaufland am început introducerea noilor pungi biodegradabile. Tot atunci, am început materializarea unei strategii antiplastic, care a fost adoptată la nivel global în reţeaua Kaufland, cu obiective am­bi­ţioase privind reducerea sau eliminarea plas­ticului, îmbu­nă­tă­ţirea reciclabilităţii mate­rialelor şi încu­raja­rea adoptării amba­lajelor sustenabile“, a spus Valer Hancaş, director comunicare şi corporate affairs, Kaufland România.

Ţări vest-europene percum Italia, Franţa, Danemarca sau Irlanda au interzis com­plet utilizarea pungilor din plastic şi utilizează unele din material textil, care prezintă riscuri mai mici pentru mediu şi sănătate. În România, potrivit datelor din piaţă, un român utilizează anual între 300 şi 500 de pungi, care ulterior ajung la gunoi, iar puţine sunt ulterior reciclate.

„Este oarecum irelevantă posibilitatea de reciclare a noilor pungi. Ideea este că unei pungi din plastic aşa-zis biodegradabil îi ia minim 5 ani, majoritatea peste 10, să se descompună (pungile care ajung la groapa de gunoi se pot descompune în până la 1.000 de ani), în timp ce o pungă de hârtie se descompune într-o lună. În general, pun­gile ajung să fie incinerate în instalaţii cu recuperare de energie, puţine ajung la reciclat“, a spus Iulian Stoicescu, director general al EcoSmart Union SA.

Anul trecut primul hipermarket care a introdus pungile biodegradabile a fost Carrefour, acestea fiind create din polimeri naturali.

De partea cealaltă, Kaufland a mizat şi mai mult pe eliminarea produselor din plas­tic, astfel încât în mai multe magazine au fost instalate staţii de reciclat, iar magazinul din str. Barbu Văcărescu din Bucureşti este con­centrat pe eliminarea produselor din plastic.

„Kaufland a inaugurat primul magazin din România reorganizat după o strategie anti­plastic. Transformările au inclus şi listarea de articole de unică folosinţă din ma­teriale bio­­de­gradabile sau compostabile, ca alterna­ti­vă la cele din plastic (paie, farfurii, cuţite şi fur­cu­­liţe, pahare, etc.), instalarea de pu­bele pen­tru deşeuri bio şi înlocuirea consu­ma­bi­lelor din plastic de unică folosinţă (ambalaje, folii, saci de gunoi, consumabilele de la Grill etc.) cu unele prietenoase cu mediul înconju­ră­­tor, 100% biodegradabile sau compostabile - decizie ce valorează aproximativ 300.000 eu­ro pe an şi pe care compania Kaufland Româ­nia şi-a asumat-o, din dorinţa de a contribui la un mediu mai curat“, a spus Valer Hancaş. Aici oamenii pot aduce pentru reciclare pungi din materiale biodegradabile sau compos­tabile, precum şi alte deşeuri de acest tip.

Pentru alte materiale, Kaufland pune la dispoziţie o infrastructură de reciclare de tip self-service, cu automate speciale pentru trei tipuri de ambalaje. Aici, clienţii pot recicla PET-uri (cu volum de până la 3 litri), sticlă şi doze de aluminiu (cu volum de până la 1 litru) şi vor primi drept la schimb un cupon de reducere ce poate fi folosit în magazin.

În acest moment, 16 magazine Kaufland din oraşele Bucureşti, Ploieşti, Focşani, Reşiţa şi Slatina dispun de aparate automate de reciclare.

„Vom extinde numărul aparatelor: în această primăvară plănuim să ajungem la un număr total de de 40 de aparate de reciclare, acoperind mai multe zone din ţară“, a subliniat Valer Hancaş.

El a subliniat că în continuare Kaufland are o strategie de reducere a consumului de plastic implementată la nivel internaţional. Pe viitor, Kaufland va reduce consumul de plastic în toate ţările cu cel puţin 20% până în anul 2025 şi va asigura reciclabilitatea în proporţie de 100% a ambalajelor din plastic folosite pentru mărcile proprii.

„În România, pe lângă continuarea măsurilor începute în 2018, vom acorda toată atenţia reducerii şi reciclării deşeurilor atât în magazine, cât şi în depozite, prin acţiuni diverse“ a spus Valer Hancaş.

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.