ZF Transport, Logistics & Automotive Summit 2019. România are nevoie de Schengen şi infastructură rutieră şi feroviară modernă pentru a rămâne „în joc“

19 mar 2019 Autori: Bogdan Alecu , Mădălina Panaete , Georgiana Mihalache

Tehnologia începe să aibă un cuvânt greu de spus atât în industria auto şi în cea a logisticii, pe măsură ce inteligenţa artificială începe să schimbe modul în care vor fi vândute maşini şi vor fi gestionate depozitele viitorului.

Viteza internetului, alături de cea a transporturilor vor conta tot mai mult în industria auto şi a logisticii, pe măsură ce piaţa locală va dori să ţină ritmul cu economiile din Europa Centrală.

Dincolo de nevoia de infrastructură mo­der­nă, România are nevoie de a intra cât mai rapid în Spaţiul Schengen, atât pentru a va­lo­rifica por­tul Constanţa, cât şi pentru a putea ex­porta mai rapid maşinile produse de Ford la Craiova şi de Dacia la Mioveni. Acum în Constanţa avem un trafic de circa 2 milioane de containere anual. Dacă in­trăm în Spa­ţiul Schengen am putea să vorbim de mul­ti­plu de 5-7-10 ori mai mare şi avem drept exem­plu por­tul Koper din Slovenia. Constanţa este cel mai mare hub de forţă de muncă neexploatat din Ro­mânia care dispune de legături aeriene, fe­ro­viare, portuare şi rutiere mo­derne“, a spus Sorin Preda, CEO al dezvol­tatorului Global Vision.

Gabriel Sicoe, preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România, a subliniat că pentru ca România să rămână com­petitivă trebuie să fie atentă la calitate, cos­turi şi termene, inclusiv activitatea de lo­gistică şi transport. Astfel, companiile vor pu­tea creşte gradul de integrare locală şi noi com­po­nente vor putea fi achiziţionate din Româ­nia, în loc să fie importate.

În ceea ce priveşte piaţa auto locală, Attila Szabo, director general al Ford România, esti­mea­ză că înmatriculările de autovehicule vor ajun­ge în acest an la 170.000 sau chiar 178.000 de uni­tăţi în cel mai bun caz, potrivit estimă­rilor, în creş­tere de la 158.000 în 2018, însă schimbarea nor­melor de poluare va pune presiune asupra jucă­torilor. Printre segmentele cu cel mai puter­nic avans este cel al SUV-urilor mici, unde acti­vea­ză atât Ford EcoSport produs la Craiova, cât şi Duster.

Evenimentul ZF Transport, Logistics & Automotive Summit 2019 a fost organizat ieri de ZF cu sprijinul Microsoft, Global Vision, Bosch, SIXT Group, P3 Logistics Parks, SAP, Element Industrial, BMF Grup, Electrogrup şi MAN - MHS Truck&Bus.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 20.03.2019

Read this article in English on www.ZFEnglish.com
Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.