Zece poveşti de 10 este o campanie a Ziarului Financiar susţinută de CEC Bank. Dan Chitaru vrea să ducă businessul Kia Romauto la 73 mil. euro în 2019. „Am lansat modele noi şi ne-am întărit reţeaua de parteneri autorizaţi.“

14 nov 2019 Autor: Mădălina Panaete

Dan Chitaru a intrat în lumea auto împreună cu doi parteneri în 1991, atunci când au devenit dealeri Fiat. Patru ani mai târziu au devenit dea­leri/importatori ai Mitsu­bi­shi în Ro­mâ­nia, iar în 2005 au relan­sat relansat brandul Kia Mo­tors pe plan local, Kia Rom­auto fiind desemnată, du­pă o cursă în patru can­di­daţi, im­portatorul autoriza­t pentru ţara noastră.

„Piaţa auto în 2005 era în plin avânt în acel moment, iar vânzările erau în creştere. Dar anul boomului pentru noi a fost 2007, odată cu lansarea modelului cee’d în Europa şi în România. În momentul relansării Kia în România nu mai importam nicio marcă. Eram doar dea­leri în Bucureşti pentru mărcile Fiat, Alfa Romeo şi Mitsubishi“, îşi aminteşte Dan Chitaru, 59 de ani, preşedinte şi CEO al Kia Romauto, companie cu afaceri de peste 65 mil. euro în 2019. El este şi acţionar în cadrul companiei alături de Liviu Goncea.

Pentru anul 2019, repre­zen­tanţii Kia Romauto esti­mează o creştere de 10% a cifrei de afaceri faţă de anul precedent, până la 73 mil. euro. De exemplu, de la începutul anului până în luna septembrie marca Kia a livrat peste 2.000 de unităţi în România, în scădere faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, conform datelor APIA.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 15.11.2019

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.