Vacanţele pe curse charter au ajuns un business anual de 200 milioane euro

3 feb 2019 Autor: Mirabela Tiron

Vacanţele cu curse charter reprezintă o nişă care gene­rea­ză afaceri totale de peste 200 mil. euro anual, cu 300.000 de tu­rişti români care aleg aceste pachete, potrivit datelor din piaţă.

În ultimii ani cererea pentru pachete charter (zbor cu avionul şi cazare inclusă) a fost în creştere, ceea ce i-a stimulat pe operatori să programeze zboruri charter în mai multe oraşe din ţară. Avioanele decolează spre staţiunile greceşti şi turceşti din Bucureşti, dar şi din Iaşi, Cluj, Arad, Timişoara, Bacău, Suceava şi alte oraşe.

Sectorul a ajuns recent în atenţia publică după ce Consiliul Concurenţei a aplicat amenzi pentru 13 agenţii locale pe care le-a găsit vinovate de practici anticoncurenţiale.

Printre cei mai mari jucători care îşi împart piaţa de chartere sunt Christian Tour (fraţii Pandel), companie ce a primit imunitate la amenda aplicată de Concurenţă după ce a aplicat la programul de clemenţă oferind dovezi privind existenţa faptelor anticoncurenţiale, Touring Europabus (Dragoş Anastasiu), Paralela 45 (Alin Burcea), Cocktail Holidays-firma Prompt Service Travel (familia Goicea), Holiday Office (Mircea Vladu), dar şi Tez Tour sau Fibula.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 04.02.2019

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.