Una dintre puţinele pieţe pe surplus la extern. România a exportat pantofi de peste un miliard de dolari în 2018

18 aug 2019 Autor: Cristina Rosca

Încălţările „made in Romania“ iau în special drumul Occidentului, pe când consumatorii locali cumpără în special pantofi produşi în Polonia şi China.

România a exportat în 2018 pantofi în valoare de aproape 1,1 mld. dolari, un nivel relativ constant.

Pe de altă parte, importurile s-au apropiat de 700 mil. dolari după un avans de aproape 16% în 2018 versus anul anterior, arată datele companiei de cercetare de piaţă World Footwear. Astfel, deşi importurile au o evoluţie mult mai accelerată decât exporturile, piaţa de încălţăminte rămâne încă una dintre puţinele industrii care creează valoare adăugată şi rămân pe surplus.

Dacă în industria textilă suntem cunoscuţi ca producători în lohn şi concurăm ca preţuri de producţie cu ţări asiatice, pe piaţa de încălţăminte România este văzută ca un producător de pantofi de lux, în special de piele. De aceea, preţul mediu de export e de aproape 24 de dolari, printre cele mai mari.

Piaţa locală este cunoscută la nivel mondial ca fiind unul dintre cei mai importanţi producători de pantofi, alături de state asiatice precum China sau Vietnam, care însă sunt cunoscute pentru preţurile mici. De altfel, din China exportăm peste 40% din încălţăminte la un preţ mediu de sub 3 dolari.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 19.08.2019

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.