Semnalele pozitive pentru economie vin tot din industria auto. Daimler măreşte cadenţa uzinei din Sebeş, iar Dacia atrage în România noi furnizori

16 ian 2019 Autor: Bogdan Alecu

Daimler va lansa în producţie o no­uă cutie de viteze în Ro­mâ­nia, iar Dacia are în plan să creas­că nu­mă­­rul furni­­zo­ri­lor lo­cali pentru o efi­cienţă mai mare a uzi­nei de la Mioveni, a cărei ex­pan­­siune a dema­rat deja.  Mai mult, Ford a anun­ţat în 2018 faptul că anul aces­ta va investi încă 200 de milioane de euro la Craiova, unde va în­ce­pe producţia unui nou model.

„Suntem în discuţie cu mai mulţi furnizori pentru a veni în Ro­mânia şi vrem să creştem în con­ti­nuare gradul de integrare. Acum, spre exemplu, avem un furnizor nou la Oradea. Cu cât ai mai mulţi furnizori local, cu atât eşti mai puternic şi industria este mai puternică. Trebuie să atragem cât mai mulţi, pentru Dacia, dar şi pentru Ford la Craiova“, a spus Christophe Dridi, directorul general al Auto­mo­bile Dacia.

Cea mai nouă investiţie anun­­ţată este cea a Sogefi Suspen­sions Eastern Europe, o companie din grupul Sogefi, parte a holdingului in­dustrial CIR, care va con­strui o fabrică de com­po­nente pentru sistemul de suspensii auto la Oradea, o investiţie totală de 255 de milioane de lei.

Compania a primit acordul pentru a beneficia de un ajutor de stat de 104 mil. lei pentru noua fabrică. Cei mai importanţi clienţi ai companiei italiene sunt Ford, Renault, grupul PSA (Peugeot-Citroën) şi grupul Fiat Chrysler.

Şirul veştilor bune a continuat ieri, când Daim­ler a anunţat oficial că începând cu luna februarie va produce la Sebeş o nouă cutie de viteze automată cu opt trepte, pe lângă cea de nouă trepte.

Planurile celor trei mari grupuri din in­dus­tria auto reafirmă poziţia pe care Ro­mânia o are în industria europeană în condiţiile în care anul trecut piaţa locală a ratat atragerea unor investiţii greenfield ale BMW sau Volkswagen AG. BMW a anunţat că va construi la Debrecen o uzină auto, după ani în care a ne­gat orice investiţie în Europa de Est, iar VW mer­ge în Turcia cu o uzină Skoda, semn că germanii au revenit la gânduri mai bune cu privire la Turcia.

Cifra de afaceri a industriei auto româneşti s-a triplat în ultimul deceniu şi a ajuns să reprezinte 14% din PIB în 2017. În ţară sunt peste 600 de unităţi de producţie conectate la industria auto, fabrici în care lucrează peste 200.000 de salariaţi.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 17.01.2019

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.