Marco Hössl, şeful Kaufland România preia şi conducerea businessului din Cehia

17 oct 2018 Autor: Cristina Rosca

Marco Hössl, şeful Kaufland Ro­mânia şi Republica Moldova, a pre­luat şi conducerea afacerii din Cehia a gru­pului german, spun sursele din pia­ţă. El este astfel singurul exe­cu­tiv din grup care are în por­to­foliu mai mult de o piaţă.

Grupul ger­man avea în România cir­ca 120 de magazine şi afa­ceri de 2,2 mld. euro anul trecut, va­loa­re ce îl poziţio­nează pe pri­mul loc în comerţul local.

Pe piaţa locală re­tai­le­rul ger­man are mai pu­ţine magazine de­cât în Cehia sau Polo­nia, dar vân­ză­rile per unitate sunt mai mari deoarece pe celelalte pie­ţe con­cu­renţa este mai acerbă. Nemţii au în Cehia 130 de ma­ga­zine şi business de 2,2 mld. euro, con­form datelor ZF, fiind totodată lider de piaţă.

Numirea executivului la con­ducerea busi­nessului din Cehia vine în contex­tul în care nemţii sunt lider de pia­ţă şi în Cehia, dar grupul german Rewe îi „suflă în ceafă“, potrivit datelor oferite de compania de cercetare de piaţă IGD.

De altfel, anul trecut busi­nes­sul Kaufland în Cehia a scăzut uşor, pe când în România în 2017 cifra de afa­ceri a crescut cu circa 5%, potrivit ace­leiaşi surse. 

În mandatul lui Marco Hössl, în Româ­nia au fost deschise aproape 20 de magazine, iar nemţii au sărit de pra­gul de 10 miliarde de lei cifră de afaceri, pri­mul comerciant local care a depăşit acest nivel. Când a preluat businessul Kauf­land avea afaceri de 8 miliarde de lei (în 2014).

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 18.10.2018

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.