Investiţi în România!, proiect ZF şi CEC Bank. Iulian Stanciu: Industria IT poate fi un brand de ţară pentru România

5 iul 2020 Autor: Bogdan Alecu

Industria IT poate fi brandul de ţară al României, astfel încât economia locală să fie în viitor recunoscută drept o sursă de specialişti, în condiţiile în care infrastructura necesară acesteia este deja pusă la punct, în timp ce construcţia de noi autostrăzi şi căi ferate încă decurge foarte lent, este de părere Iulian Stanciu, CEO-ul Grupului eMAG, unul dintre cei mai mari retaileri online din regiune, cu afaceri totale de peste 5 miliarde de lei în anul 2019 şi care mai deţine şi Network One Distribution (NOD), liderul pieţei de distribuţie IT&C din România.

„Atunci când vine în România cineva din Germania, Statele Unite sau Elveţia, deja ai câteva percepţii, deja spui că este o companie bună. România în Ungaria sau Polonia este la «altele» şi trebuie să munceşti mult mai mult. De aceea, dacă ştii că ai pe cineva la care să te duci să plângi când ai o problemă, ar fi de ajutor pentru o companie într-un mediu străin“, a spus Iulian Stanciu.  În opinia sa, IT-ul, care are deja 6% din Produsul Intern Brut, poate juca rolul de „industrie-ambasador“ pentru România, în contextul în care ţara deja are cel mai rapod internet din Europa, reţeaua de fibră optică este una extinsă, în timp ce infrastructura de autostrăzi şi căi ferate este una costisitoare şi care se modernizează mult prea lent în raport cu nevoile economice ale ţării.

„IT-ul poate fi un bun ambasador pentru România. Şi poate fi un exerciţiu de strategie de ţară. Din cele 30-50 de domenii pe care le susţinem şi dezvoltăm, să alegem câteva şi să spunem că acestea sunt priorităţile, acestea ne definesc şi ne ajută să construim acest brand de ţară cu care vom fi recunoscuţi la nivel internaţional. Noi nu avem un brand bine definit de ţară şi IT-ul poate fi o idee foarte bună. Avem oameni inovatori, suntem creativi, suntem muncitori, avem un sistem educaţional bun, o populaţie educată şi atragem investiţii mari şi ar ajuta acest focus. Creşterea României, a infrastructurii şi economiei digitale nu este atât de costisitoare şi nu ar dura atât de mult cât ar costa şi dura să construim cei 3.000 km de autostradă de care avem nevoie“, a spus Iulian Stanciu.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 06.07.2020

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.