Familia Schwarz din Germania, proprietarul Kaufland şi Lidl, cu afaceri globale de peste 100 mld. euro, controlează 20% din retailul alimentar românesc

miercuri, 22:01 Autor: Cristina Rosca

Grupul Schwarz din Germania, care deţine în portofoliu lanţul de hiper­marketuri cu preţuri mici Kaufland şi discounterul Lidl, a obţinut în 2018 afaceri totale de 104,3 miliarde de euro, în creştere cu 7,4%.

Grupul Schwarz din Germania, care deţine în portofoliu lanţul de hiper­marketuri cu preţuri mici Kaufland şi discounterul Lidl, a obţinut în 2018 afaceri totale de 104,3 miliarde de euro, în creştere cu 7,4%.

Gigantul a de­păşit anul trecut pentru prima dată pragul de 100 mld. euro afaceri.

Piaţa din România a contribuit cu circa 4% la cifra de afaceri totală a grupului în condiţiile în care Kaufland a ajuns anul trecut la 11 miliarde de lei (2,4 mld. euro), iar Lidl s-a apropiat de 8 miliarde de lei (1,7 mld. euro), conform estimărilor ZF.

Din calculele ZF, familia Schwarz, care deţine Kaufland şi Lidl, a ajuns la o cotă de piaţă de peste 20% în co­merţul alimentar din România.

În 2008, ultimul an de boom eco­nomic, nemţii aveau o cotă de piaţă de doar 5,7%. Atunci Lidl încă nu intrase pe pia­ţă, iar Kaufland nu era încă lider.

Nemţii au venit iniţial cu Kaufland în 2005, iar şase ani mai târziu au adus şi lanţul de discount Lidl.

La nivel mon­dial Lidl are 12.100 de magazine pe 30 de pieţe, iar doar anul trecut au fost inaugurate 400 de unităţi.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 16.05.2019

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.