Conferinţa ZF Energie 2019. Şansa României în energie stă în proiectele mici şi utilizarea eficientă a parcului existent prin soluţiile smart. „Este nevoie de racordare de urgenţă a autorităţilor şi a specialiştilor cu proiectele europene care configurează viitorul în ceea ce priveşte energia în următorii 30 de ani.“

12 dec 2019 Autor: Răzvan Botea

În condiţiile în care tendinţele din energie la nivelul ţărilor vestice merg către utilizarea optimă a energiei verzi prin soluţii smart, iar consumatorul de mâine nu mai este cel clasic, ci unul implicat, care are în vedere protecţia mediului prin producţie de energie verde şi eficienţă energetică, România trebuie să se orienteze către proiecte mici şi utilizarea eficientă a capa­cităţilor actuale prin soluţii smart. De asemenea, politicile publice din România trebuie corelate cu realitatea din sectorul energetic din ţările dezvoltate, dar şi cu noile directive europene în ceea ce priveşte protecţia mediului.

„Este nevoie de racordare de urgenţă a auto­rităţilor şi a specialiştilor cu proiectele euro­pene care configurează viitorul în ceea ce pri­veşte energia în următorii 30 de ani. Este so­luţia să nu mai fim ca astăzi în faţă unor în­trebări fără răspuns cum ar fi de ce a ajuns pre­ţul certificatelor de emisii de carbon la ase­menea cote“, a decalarat Corneliu Bodea, preşe­dintele Centrului Român al Energiei, în cadrul evenimentului ZF Energie 2019.

Ziarul Financiar a organizat joi evenimen­tul anual ZF Energie care a reunit la masa de dis­cuţii experţi ai sectorului energetic şi unii din­tre cei mai mari jucători din energie. Partea a doua a discuţiilor s-a concentrat pe utilizarea de soluţii smart în producţia şi consumul energiei.

Prezentă la eveniment, Ana Ionaşcu, sales executive enterprise accounts Microsoft România, a dat mai multe exemple de soluţii software pentru companiile din energie, printre care şi sistemul inteligent al Estoniei de management al energiei, model pe care estonienii acum îl vând.

„Eu chiar cred că viitorul în România va arată aşa cum îl vedem în afară. Aş zice companiilor din zona de energie să vină către Microsoft sau alt provider de software pentru soluţii. Al doilea sfat al meu ar fi să ne uităm mai mult către clienţi. Putem vorbi de boţi, de exemplu. Am lansat boţi (asistenţi virtuali- n.red.) cu multe companii din România, soluţii care răspund clientului extern: ce se poate face în România, care este legislaţia, soluţiile pe care le poate alege. Reprezintă o investiţie în software care creşte conştientizarea pentru client“, a spus Ana Ionaşcu în cadrul evenimentului.

 

 

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 13.12.2019

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.