Businessul Enel din România, 1,28 mld. euro din mai mulţi clienţi

24 mar 2019 Autor: Roxana Petrescu

Grupul italian de utilităţi Enel a încheiat anul trecut cu venituri de 1,28 mi­liarde de euro în România, în creş­te­re faţă de nivelul de 1,18 miliarde de euro din 2017, în timp ce EBITDA-ul a în­re­gistrat un uşor re­gres de la 232 de mi­lioane de euro la 230 de milioane de euro anul trecut.

Enel a obţinut prin procesele de pri­vatizare des­fă­şurate în România con­trolul dis­tri­buţiei şi furnizării de energie din sudul Mun­teniei, ali­men­tând astfel Bu­cu­reştiul, desfăşurând opera­ţiuni similare în Banat şi Do­brogea.

Potrivit datelor publicate în rapor­tul pe 2018 al grupului italian, în Româ­nia Enel a distribuit 15,6 TWh de energie, cu circa 3% mai mult decât în 2017, către 2,9 milioane de consu­ma­tori, în creştere faţă de portofoliul de 2,8 milioane de consumatori din 2018.

Enel are unul din­tre cele mai agre­sive programe de digi­talizare a dis­tribuţiei de energie prin mon­ta­rea de contoare in­te­­ligente, Italia fiind, din acest punct de ve­dere, cea mai avan­sată ţară.

Astfel, la finalul anu­lui trecut Enel ter­minase de montat în România 0,5 mi­lioa­ne de contoare in­teli­gen­te faţă de cele 0,3 mi­lioane de la fi­nalul lui 2017.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 25.03.2019

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.