Bani din cărţi. Cele mai mari zece reţele de librării au avut afaceri de 300 mil. lei în 2017. Liderul pieţei este Cărtureşti

20 aug 2018 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Cele mai mari 10 nume din retailul cu cărţi de pe piaţa lo­ca­lă, după afacerile înregistrate în 2017, au îm­pre­ună, la nivel naţional, peste 160 de librării fizice şi afaceri cu­mu­late de 300 mil. lei în 2017, potrivit datelor centrali­za­te de ZF de pe site-urile companiilor şi de la Ministerul de Finanţe.

Cifrele cumulate sunt în creştere cu 15% faţă de 2016, când afacerile au fost de 260 mil. lei. Li­de­rul pieţei după cifra de afaceri este Căr­tu­reşti, iar ca număr de unităţi este lan­ţul CLB (Com­pa­nia de Librării Bu­cureşti).

Cei mai mari ju­cători din retai­lul de carte au stra­tegii complet dife­ri­te de expansiune. Astfel, Cărtureşti şi Diver­ta şi-au axat extin­de­rea pe spa­ţiile din centre­le co­mer­ciale, în timp ce CLB nu are nicio unitate în malluri. „În mall există o tipologie de client cu totul diferită de ceilalţi. Ca vânzări însă, acestea sunt similare între cele din librăriile stradale şi cele aflate în mall, depinzând foarte mult de perioada anului despre care vorbim“, spune Simona Bursuc, director comercial la Sedcom Libris Iaşi, o reţea care numără 15 librării, din care 14 stradale şi una în centrul comercial Iulius Mall din Iaşi.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 21.08.2018

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.