Antreprenori locali. Dragoş Petrescu, City Grill: Cei mai buni ani pentru businessul meu au fost anii de criză şi cei de după

8 dec 2019 Autor: Cristina Rosca

Antreprenorul Dragoş Petres­cu, fondatorul şi acţionarul majoritar al grupului de restaurante City Grill, spune că un antreprenor aflat la început de drum trebuie să-şi seteze just aşteptările. Astfel, primul an va fi pe pier­dere, al doilea pe break­even şi abia al treilea pe profit.

El a intrat în clubul an­tre­prenorilor acum circa două decenii, însă lanţul City Grill l-a fondat în 2005 şi apoi l-a extins la peste 15 localuri astăzi sub mai mul­te branduri. Gru­pul a raportat afa­ceri de 148 mil. lei în pri­mele nouă luni din 2019, în creştere cu 13% faţă de perioada similară a anului trecut.

„Cea mai bună perioadă pentru businessul meu a fost intervalul 2009-2012, mai exact anii de criză şi imediat după. În această perioadă au apărut avantaje competitive deosebite, bazate pe viteza de reacţie scăzută a jucătorilor din piaţă, dar şi pe oportu­nităţile de cost din partea terţilor  - inclusiv spaţii de închiriat - cumpărat (mai ieftine - n.red.), (şi preţuri mai bune de la - n.red.) - fur­ni­zorii de materii prime“, spune el. Aface­rea a crescut şi după, ba chiar con­stant, însă el vorbeşte despre o bază pentru acest avans.

Petrescu este de părere că antre­pre­norii sunt cei care duc România mai departe, alături de guvernanţii gospodari pe de altă parte.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 09.12.2019

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.