Agrobusiness. România are nevoie de câte o cooperativă agricolă în fiecare din cele 2.800 de comune. „Este relativ greu să intri ca producător individual în retail, iar asocierea este o cale mai simplă.“

2 iul 2020 Autor: Florentina Niţu

România are nevoie de câte o cooperativă agricolă în fiecare comună din cele 2.860, care să trimită producţia centralizată în supermarketuri, consideră Horaţiu Raicu, preşedintele cooperativei agricole de producţie şi desfacere Agrostar, ce reuneşte 18 producători de legume din satele Câmpurelu şi Colibaşi, din judeţul Giurgiu.

„Este relativ greu să intri ca producător individual în retail. Încurajez asocierea producătorilor din fiecare comună din România, pentru că astfel pot comercializa în retail, având o cantitate mai mare, ambalată şi etichetată corespunzător“, spune Horaţiu Raicu.

În prezent, în România sunt circa 1.600 de coope­rative agricole, însă numai 650 dintre ele au bilanţ depus în 2018, potrivit datelor de la Ministerul Agriculturii. În 2019, au fost înfiinţate 190 de cooperative agricole, arată datele confidas.ro, platformă de analiză financiară a companiilor.

„Achizitorii noştri sunt în permanenţă în căutarea unor noi furnizori locali (...). Dacă un producător este prea mic pentru a livra către platformele logistice Lidl, atunci îl putem pune în legatură cu una dintre cooperativele sau organizaţiile de producători cu care noi deja colaborăm“, explică reprezentanţii departamentului de comunicare al Lidl România.

În ultimii cinci ani, lanţurile mari de supermarleturi au încheiat contracte de colaborare cu anumite cooperative pentru produsele agro-alimentare.

„E nevoie de încredere şi de înţelegere să te asociezi“, explică Marian Popescu, preşedintele coopertavei agricole Legume de Vidra.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 03.07.2020

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.