Mariana Suciu, directorul general al Romexpo: Criza a scos la iveală firme noi cu produse inovatoare
29 apr 2013
Un sfert din companiile prezente la târgurile Ambient şi Construct desfăşurate între 18 şi 21 aprilie la Romexpo, în Bucureşti au venit din afara ţării, o tendinţă care subliniază tot mai mult interesul regional al jucătorilor, în condiţiile în care cererea scăzută de pe plan intern nu mai poate asigura creşterea afacerilor.
Firmele străine prezente la Romexpo au provenit în special din state din Uniunea Europeană, ca Grecia, Italia, Austria, Polonia, Ungaria, Bulgaria, dar şi ţări de peste Ocean, precum Canada sau China. „În principal, expozanţii vin la astfel de manifestări pentru vânzare, pentru contacte noi, pentru cercetarea pieţei dar şi a concurenţei. De asemenea, foarte important pentru ei este feedbackul primit de la vizitatorii specialişti cu ocazia lansării de noi produse“, a declarat Mariana Suciu, directorul general al Romexpo.
Pentru cei mai mulţi jucători din construcţii, criza care persistă în ultimii patru ani a erodat puternic afacerile, dar a însemnat totodată şi un stimulent pentru identificarea de noi pieţe şi noi produse mai competitive. „Această perioadă a însemnat şi apariţia de noi firme care vin cu produse şi soluţii inovatoare, adaptate cererii actuale şi care îşi doresc să acapareze noi pieţe de desfacere (deci şi un număr cât mai mare de clienţi), astfel că pentru ele participarea la acest tip de manifestări este o necesitate“, a declarat directorul Romexpo.
Târgurile Ambient şi Construct sunt două dintre cele mai importante cinci evenimente organizate anual la Romexpo.
Alături de târgul de agricultură Indagra, de TIB şi de Târgul de Turism al României, expoziţiile generează 25% din veniturile anuale ale Romexpo.
Cel mai mare stand de la târgul Construct Expo a fost desfăşurat pe o suprafaţă de 125 de metri pătraţi, iar pentru Ambient Expo a fost de 100 de metri pătraţi.
Anul trecut, Romexpo a avut venituri de 10 milioane de euro, în creştere cu 15% faţă de anul anterior. Anul acesta sunt estimate venituri de 11,5 milioane de euro şi un profit de un milion de euro.
Terenul centrului expoziţional Romexpo de 328.000 de metri pătraţi aparţine Camerei de Comerţ şi In- dustrie a României, acţionarul majoritar al centrului.
Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.
- Cum putem să citim piaţa imobiliară: Din punct de vedere al accesibilităţii achiziţiei unui apartament, România, Bucureştiul sunt încă o piaţă ieftină, dar din punct de vedere al achiziţiei pentru investiţii, ca să câştigi din chirie şi creşterea valorii
- Afaceri de la Zero. Stup Edition. Ciprian Isacovici creează mobilă transformabilă sub brandul Extensio Mob şi ajută oamenii să îşi eficientizeze spaţiul din casă. „Vreau să le transmit oamenilor că pot să trăiască într-un apartament de două camere cu conf
- Dezvoltatorul WDP face un depozit de 11.000 mp la Baia Mare pentru Maravet, firmă activă în domeniul produselor pentru animale
- Austriecii de la SW Umwelttechnik au ajuns la afaceri de 230 mil. lei pe piaţa românească în 2023, cu un profit de 18 mil. lei. În 2023, SW Umwelttechnik s-a extins cu două hale noi de producţie în incinta fabricii pe care o avea deja la Cristeşti, judeţu
- Exclusiv ZF Corporate Cum stă Primăria Bucureşti şi sectoarele la absorbţia de fonduri europene: doar 3 din 10 euro programaţi în ultimii patru ani au fost cheltuiţi. În total, s-a ratat cheltuirea a 8,5 miliarde euro în Bucureşti