Transportatorii rutieri de persoane se extind

25 apr 2013 Autor: Mirabela Tiron

 

Interesul românilor pentru locurile de muncă din străinătate continuă să asigure un trafic constant de pasageri pentru transportatorii rutieri de persoane pe rute interna ţio nale, în ciuda faptului că operatorii aerieni low-cost muşcă din piaţa formată de românii care muncesc în Spania, Italia sau alte ţări. 

Tranzacţiile pe piaţa transportului rutier de persoane sunt un indicator al potenţialului de dezvoltare pe care îl are încă acest segment.

Recent, Grupul Eurolines, condus de omul de afaceri Dragoş Anastasiu, a preluat transportatorul rutier de persoane Reisebüro Kessler GmbH, cu sediul în Siegen (Germania). Valoarea tranzacţiei nu a fost făcută publică. 

Prin această nouă achiziţie, flota deţinută de Eurolines România creşte cu încă 3 autocare, 11 remorci şi un micro buz. Mai mult, celor 5 agenţii deţinute până în prezent în München, Frankfurt, Stuttgart, Berlin şi Hamburg li se adaugă un punct de lucru în Siegen, iar numărul de linii operate de grup se extinde la 12, prin exploa tarea relaţiei Dortmund, potrivit oficialilor Eurolines. Celelalte destinaţii operate de Eurolines România sunt Madrid, Rennes, Paris, Geneva, Frankfurt, Ham burg, Praga/Berlin, Bru xelles, Amster dam, Roma, Milano/ Mont­pellier.

Anul trecut, Reisebüro Kessler GmbH, deţinută de germanul Walter Kessler, a transportat 11.000 de pasageri către şi dinspre Germania, cu o frecvenţă de trei curse pe săptămână, iar după această tranzacţie frecvenţa de operare va creşte la cinci curse pe săptămână. Compania a fost fondată în 1980.

Grupul Eurolines, din care fac parte 16 companii din România, Germania şi Republica Moldova, a în cheiat anul 2012 cu o cifră de afaceri de aproximativ 243 milioane de lei faţă de 183,2 milioane de lei în 2011. 

Liderul pieţei de transport persoane pe cale rutieră în străinătate rămâne însă compania Atlassib, deţinută de Ilie Carabulea, cel mai bogat om de afaceri sibian. 

Afacerile transportatorului depăşesc 60 de milioane de euro anual. Firma are şi cea mai mare flotă de maşini, respectiv peste 200 de autocare, ce operează curse spre destinaţii din Spania, Italia, Ger mania, Austria, Anglia şi alte ţări.  Transporturile spre Spania şi Italia, ţări în care muncesc cei mai mulţi români, au cea mai mare pondere în cifra de afaceri a Atlassib. 

Cu liderul transportului rutier pe curse internaţionale călătoresc în jur de 600.000 de călători, potrivit ultimelor informaţii disponibile. În ultimii ani însă, companiile aeriene low-cost care au sesizat potenţialul destinaţiilor în care muncesc români au introdus zboruri spre acestea, la tarife ce le concurează pe cele ale transpor tatorilor rutieri. 

Aproape 4,5 milioane de români se vor deplasa anul acesta în străinătate, cei mai mulţi în interes de muncă, cu companiile low-cost Wizz Air şi Blue Air, faţă de sub 200.000 de persoane în 2006. 

Cele mai multe curse aeriene sunt spre Spania şi Italia, dar în portofoliul companiilor low-cost au intrat şi Anglia, Belgia, Franţa şi alte ţări. Competiţia devine din ce în ce mai puternică odată cu lansarea de noi frecvenţe de zbor spre aceste destinaţii, dar şi cu realizarea constantă a unor campanii la biletele cu preţuri promo ţionale.

 

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.