Tolga Oran, Gefco România: Poziţia noastră la Marea Neagră poate fi o oportunitate uriaşă de dezvoltare în regiune
23 apr 2013
Vezi galeria foto
Tolga Oran, sales & marketing country manager la Gefco România: În 2012, Gefco România şi-a crescut cifra de afaceri pe segmentul de
clienţi nongrup - aceştia sunt clienţi care sunt gestionaţi la nivel local direct de către filiala românească.
Operatorul logistic Gefco România a încheiat 2012 cu o cifră de afaceri de 42,3 milioane de euro, aproape de valoarea înregistrată în 2011. „În 2012, Gefco România şi-a crescut cifra de afaceri pe segmentul de clienţi nongrup - aceştia sunt clienţi care sunt gestionaţi la nivel local direct de către filiala românească“, declară Tolga Oran, sales & marketing country manager la Gefco România.
Tot el adaugă că per ansamblu rezultatele au fost afectate şi de scăderea volumelor operate pentru clienţii grupului Gefco, în special cu privire la comerţul cu ţările din Europa de Vest.
Compania a câştigat permanent clienţi noi, iar în 2012 şi-a completat portofoliul cu 28 de firme cu care nu mai lucrase.
Creşterea a poziţionat compania în topul operatorilor logistici din România, fiind pe locul doi din punctul de vedere al cifrei de afaceri.
În opinia sa, poziţia României la Marea Neagră poate fi o oportunitate uriaşă de dezvoltare în regiune, „în special din punctul de vedere al legăturilor cu zona Rusiei. Dar chiar şi în acest caz există o concurenţă serioasă dinspre porturile Rijeka în Croaţia şi Koper în Slovenia“.
Profitul net înregistrat de Gefco în 2012 a fost de 1,96 mil. euro, respectiv o rată de 4,64% din cifra de afaceri. De la instalarea recesiunii, povesteşte Oran, „a trebuit să luăm decizii importante şi foarte rapid - a trebuit să ne bazăm foarte mult pe instinct şi experienţa managerială“.
El se referă la perioada 2008-2009: criza economică i-a afectat „pe mulţi dintre clienţii noştri şi, cu un efect de domino, s-a reflectat şi în activitatea noastră“.
Compania a văzut volumele scăzând dramatic, mai mulţi clienţi având probleme financiare, iar obiectivele stabilite - din ce în ce mai ambiţioase - păreau şi mai greu de atins. Gefco a făcut ajustări de buget rapid şi a reuşit, în cele din urmă, spune reprezentantul său, „să păstrăm tot personalul, chiar să creştem echipa comercială“.
Despre această perioadă, Tolga Oran spune că „a fost un moment de vârf în cariera mea fiindcă a trebuit să trec de la rolul de manager la cel de lider“. Lucrează în sectorul logistic de peste zece ani, începând cu grupul Omsan în Turcia şi a fost ulterior mutat în România pentru a pune bazele organizării comerciale, pentru a încheia primele contracte şi a coordona activitatea de vânzări şi business development.
În în 2007 s-a alăturat grupului Gefco ca sales & marketing country manager. În opinia lui, piaţa românească rămâne una competitivă în ceea ce priveşte preţurile atât pentru producţie, cât şi pentru transport.
Mai mult decât atât, „şoferii dovedesc o mai mare flexibilitate în acceptarea condiţiilor de muncă. Bulgaria are, de asemenea, costuri reduse în ceea ce priveşte logistica şi transportul, dar nu are aceeaşi expertiză industrială ca România“.
La 34 de ani, managerul turc conduce cinci divizii principale responsabile de dezvoltare pentru toate locaţiile din România, incluzând sediul central şi agenţiile/platformele Arad, Curtici, Piteşti, Craiova, Constanţa, Otopeni.
Coordonează o echipă de business development, aşadar „rolul nostru este de a construi şi de a coordona activitatea de bugetare în ansamblu. Obiectivele financiare sunt responsabilitatea noastră directă; bugetul pe care îl administrez este de peste 40 de milioane de euro“.
Ca ansamblu, pieţei de logistică nu-i poate fi atribuită o valoare precisă, punctează Adriana Pălăşan, vicepreşedinte al ARILOG, asociaţia de profil.
Pentru că există companii care au activităţi de logistică, dar valoarea veniturilor nu poate fi însumată, „pentru că producătorii îşi duc cu maşinile lor marfa şi nu ştim cât costă, în plus maşinile de 1,5 tone nu sunt licenţiate, nu ştim câte sunt şi ce fac proprietarii cu ele“, argumentează Pălăşan.
Or, pentru dimensionarea pieţei, explică tot ea, ar trebui să existe un bilanţ cu elemente speciale care să listeze veniturile din transport şi depozite proprii, venituri din expediere şi alte tipuri de servicii logistice.
„Ne dorim să dimensionăm piaţa pentru că nu este toată în mâna operatorilor şi nu se poate face decât pe cale fiscală“, spune vicepreşedinta ARILOG.
Sunt câteva sute de firme care au ca profil de activitate logistica; doar 60 dintre ele au cifre de afaceri de peste un milion de euro.
Cele mai mari zece firme din domeniu au înregistrat în 2011, conform datelor de la Ministerul Finanţelor, venituri cumulate de circa 300 de milioane de euro.
Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.
- tbi bank a încheiat un parteneriat cu Safety Broker, prin care clienţii pot cumpăra asigurări, inclusiv RCA, în 4 rate fără dobândă sau în 6-12 rate cu dobândă
- De ce vrea Armata Română să dea 6,5 mld. dolari pe avioane F-35 de ultimă generaţie: Durata de viaţă a avioanelor din dotarea Forţelor Aeriene este depăşită sau va fi depăşită până în 2035-2040. Ce dotări au avioanele F-35
- Adevăratul motiv din spatele scăderii exporturilor de motorină ale Rusiei în 2024
- Orban le-a întins un deget, iar ele i-au luat toată mâna: companii aeriene chinezeşti şi statul maghiar se bat pe Aeroportul Budapesta
- Fenomenul Euro 2024 intră în linie dreaptă cu 30.000 de români aşteptaţi la München, Köln şi Frankfurt. Creştere de cinci ori la bilete de avion şi cazări epuizate