Zborul cu balonul cu aer cald, o afacere care prinde contur
14 apr 2013
Pasiunea pentru zbor a lui Costel Benţe, 40 de ani, din Bucureşti a devenit şi o afacere în anul 2000, când şi-a cumpărat propriul balon cu aer cald.
Chiar dacă deţinea licenţă pentru pilotarea avioanelor uşoare, după ’90, Benţe s-a ocupat de mai multe afaceri mici. A început să construiască măsuţe şi lampadare din lemn, a continuat cu comerţul cu produse alimentare, iar în 1996 şi-a deschis o fabrică mică de bomboane în care avea la un moment dat chiar şi 30 de angajaţi.
Cu toate acestea nu a renunţat la ideea de a zbura şi de a-şi cumpăra propriul balon cu aer cald. În 2000 şi-a cumpărat balonul cu aer cald înmatriculat YR 9003 pe care a plătit peste 20.000 de dolari.
„Primul client a fost un coleg de la şcoala de zbor, un reprezentant al unei firme din străinătate care a dorit să işi facă publicitate prin intermediul bannerelor montate pe balon“, îşi aminteşte Benţe.
În România, potrivit estimărilor lui Benţe, sunt doar 11 astfel de aparate dintre care doar 5-6 funcţionează. „Sunt scumpe, foarte scumpe, iar românul cu pasiune pentru zbor nu-şi permite o astfel de achiziţie. În plus, este foarte mult de muncă pentru a-l pune în stare de zbor şi asta îi descurajează pe cei mai mulţi. Pentru o oră de zbor te trezeşti vara la 4.30 şi te întorci la 11. Numai să-l montezi şi să-l gonflezi durează aproximativ 45 de minute şi ai nevoie de o echipă formată din 4-5 persoane“, explică el.
Un zbor pentru două persoane cu balonul cu aer cald costă circa 200 de euro de persoană. Preţul scade o dată cu creşterea numărului de ocupanţi în balon.
„Un zbor publicitar costă 600 de euro pe oră, însă acest preţ scade odată cu numărul de ore contractate conform unei grile de preţ“, spune antreprenorul. A avut contracte şi pentru 130 de ore de zbor, iar printre clienţii importanţi de-a lungul timpului au fost Ursus, Romexterra Bank, RBS, Avon sau Coca-Cola. „În România nu este un canal de comunicare foarte uzitat, de aceea poate reprezenta o oportunitate pentru mărcile din România să înceapă să îl folosească“, a declarat Loredana Caradimu, new business & strategy director, Ogilvy & Mather România
„Din 2008 a scăzut publicitatea, dar a crescut uşor numărul zborurilor de agrement, ceea ce este un semn bun.“
Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.
DIN ACEEASI CATEGORIE:
- Alegeri 2024: Circa 1 milion de tineri de 18-22 de ani votează pentru prima dată în 2024, primul an electoral care adună toate tipurile de scrutine-europarlamentare, locale, prezidenţiale şi parlamentare
- Concedieri în auto: Leoni închide fabrica din Luduş care a rezistat zece ani. 200 de salariaţi rămân fără loc de muncă dacă nu acceptă mutarea la Arad sau Bistriţa
- Grafic: Concedieri colective în primele trei luni din 2024 - judeţe, domenii şi număr de salariaţi afectaţi
- Grafic: Clasamentul ţărilor membre UE după ponderea angajaţilor cu normă întreagă care au muncit 49 de ore pe săptămână sau mai mult în 2023
- Grafic: Evoluţia numărului de muncitori din ţări non-UE pe piaţa din România, în perioada 2014 - 2023