Afaceri începute în criză

Un corporatist pornit să facă ordine în birouri

8 apr 2013 Autor: Mirabela Tiron

Claudiu Apostol, 35 de ani, de profesie ecolog, dar cu o experienţă de zece ani în vânzări şi management în firme de leasing, a pus în decembrie anul trecut bazele unei afaceri în curăţenie profesională, Bio-Cleaning, care furnizează servicii de curăţenie bio pentru multinaţionale, dar şi persoane fizice

 

"Ca şi corporatist am lucrat în diverse clă­diri de birouri şi întotdeauna am bene­ficiat, dacă pot spune aşa, de externalizarea ser­viciului de curăţenie. Am fost nemul­ţu­mit de aceste servicii", spune Claudiu Apostol, care a lucrat la firma VB Leasing în perioada 2004-2007 şi la Impuls Leasing în 2007-2013.

 

Aşa că a decis să dezvolte propriul business pe firma Virtual ACF, care să asigure servicii de curăţenie pentru clienţi persoane fizice şi juridice. A încheiat contracte cu companii din domeniul farma, creşe, grădiniţe, şcoli şi chiar cu Ambasada Canadei la Bucureşti.

 

Piaţa serviciilor de curăţenie rezi­den­ţială şi office depăşeşte 50 milioane de euro la nivel naţional, potrivit antre­pre­norului. Românul care a încercat să intre pe o nişă în plină dezvoltare spune că se diferenţiază de ceilalţi jucători din domeniu prin solu­ţiile bio de curăţenie pe care le foloseşte, soluţii pe bază de extracte de fructe sau legume, acreditate la nivel mondial, şi nu sub­stanţe chimice. Pentru anul acesta, Claudiu Apostol se aşteaptă la încasări de circa un sfert de milion de euro din serviciile de curăţenie.

"În acest moment compania are 6 angajaţi şi prognozăm angajarea a 35 de persoane până la sfârşitul anului 2013."

Piaţa serviciilor profesionale de cură­ţenie a început să fie vizibilă în România spre sfârşitul anilor '90. Cererea de servicii specializate pe piaţa românească a fost în creştere în 2007-2008, în contextul dezvol­tării pieţei imobilelor, a clădirilor de bi­rouri şi a centrelor comerciale.

"În prezent 70% din serviciile de cură­ţenie profesională sunt contractate de către persoane juridice. Bucureştiul deţine mai mult de 45% din piaţa naţională a ser­viciilor de curăţenie atât din punctul de ve­dere al cererii, cât şi din punctul de vedere al numărului de jucători din domeniu."

Piaţa prinde contur şi în Timişoara, Cluj-Napoca şi chiar Craiova, potrivit antreprenorului. În acest business, marja de profit se situează în general între 30% şi 35%. Proprietarul companiei spune că această nişă a fost în fiecare an în creştere, chiar şi în anii de criză, dat fiind că din ce în ce mai multe companii aleg să îşi exter­nalizeze acest serviciu.

Există cerere şi din partea proprie­tarilor de vile din zone rezidenţiale, însă acest segment este abia la început. Asigu­ra­rea curăţeniei generale (aspirare, igieni­zare băi, curăţare mochete, spălare geamuri şi altele) într-un apartament cu două camere costă 320 de lei plus TVA, în timp ce pentru o vilă cu o suprafaţă de sub 200 de metri pătraţi preţul ajunge la 850 de lei plus TVA. Pentru întreţinerea birourilor, tariful este de 5,5 lei pe metru pătrat. Gama de servicii cuprinde întreţinerea la birou, dar şi curăţenie după constructor şi chiar după evenimente şi petreceri atât pentru persoane fizice, cât şi juridice.

Antreprenorii care furnizează servicii de curăţenie mizează pe faptul că imaginea unei firme este reflectată în mare parte de aspectul sediului acesteia, dar şi pe necesitatea pentru servicii profesionale de curăţenie.

 

Businessul Bio Cleaning

Antreprenor: Claudiu Apostol, 35 de ani, de profesie ecolog

Data dezvoltării businessului: decembrie 2012

Clienţi din farma, creşe, grădiniţe, şcoli şi Ambasada Canadei la Bucureşti.

Cifra de afaceri estimată: 250.000 de euro în 2013

Marja de profit: se situează în general între 30% şi 35%

Tarif servicii: 320 de lei curăţenia generală într-un apartament de două camere

 

Grădiniţele şi hotelurile, principalii clienţi

Orlando Alexandrescu, 32 de ani, de profesie programator, a mizat pe domeniul serviciilor de curăţenie profesională. El şi-a deschis firma Cleanwork pe 1 februarie anul acesta, după ce apelase de mai multe ori la astfel de servicii, intuind potenţialul de dezvoltare al acestei nişe.

"Este o piaţă în plină dezvoltare, în străinătate oamenii sunt obişnuiţi cu acest concept, la noi încă se apelează la menajeră. Trebuie să depăşim această barieră", a spus el. Investiţia totală pentru demararea acestui business a fost de 6.000 de euro, bani cu care a cumpărat echipamentele necesare pentru curăţenie, dar şi o maşină cu care să transporte aceste echipamente.

Andreea Dan, 26 de ani, studentă în cadrul Facultăţii de Drept, spune că după ce a participat la prezentarea unui aspirator profesional a decis să pună bazele propriei afaceri în curăţenie Clean&Neat. A investit 3.500 de euro în echipamente şi în urmă cu şapte luni a început să furnizeze servicii de curăţenie persoanelor fizice care au apartamente sau vile. Compania se ocupă de curăţenia apartamentelor şi vilelor, dar şi de curăţenie în grădiniţe, saloane de infrumuseţare, spaţii comerciale, restaurante, serii ale firmelor. Tariful pentru serviciile de curăţenie într-un spaţiu comercial sau industrial este de 2 lei pe metru pătrat şi de 4 lei pe metru pătrat dacă această curăţenie se face după petreceri sau alte evenimente.

Un alt antreprenor care a ales să activeze pe piaţa serviciilor de curăţenie este italianul Federico Salmoiraghi, preşedintele Pro Vorbas, firmă care oferă servicii specializate de curăţenie şi întreţinere. Anul trecut, el anunţa că îşi va lista firma, cu afaceri de circa 340.000 de euro în 2011, pe segmentul ATS al Bursei de la Bucureşti. Principalul acţionar al Pro Vorbas este Doborha Gambacorta, soţia lui Federico Salmoiraghi, care deţine 75% din acţiuni, în timp ce Denisa Ştefan şi Anca Lepchihler deţin fiecare câte 20% şi respectiv 5% din acţiuni. Pro Vorbas prestează servicii profesionale de curăţenie pentru mai multe hoteluri din Capitală, precum Novotel din grupul Accor, hotelul Ibis, cel mai important grup hotelier românesc, Golden Tulip Victoria sau Pullman, tot din grupul Accor.

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.