Alexandra Olteanu, Initiative: Digitalul va creşte în acest an cu 10%-15%
19 feb 2013
Alexandra Olteanu, managing director al agenţiei de media Initiative, parte a grupului de comunicare Lowe, este de părere că piaţa de media în ansamblu se va contracta şi în acest an cu 2%, trend înregistrat şi în ultimii doi ani, în contextul în care consumul de media este influenţat în mod direct de situaţia economică din plan local.
"Volumul pieţei media în ansamblu este direct corelat cu evoluţia economiei şi, în mod special, cu câţiva parametri: puterea de cumpărare, încrederea consumatorului, variaţiile cursului de schimb, rata şomajului. Atâta timp cât aceşti parametri nu au evoluţii pozitive, este foarte greu să estimăm că piaţa se va redresa. Preconizăm în continuare o uşoară scădere de 2% şi în anul 2013", spune ea.
Companiile au investit începând cu 2009, primul an de contracţie economică în plan local, sume considerabil mai mici în publicitate, după ce criza a condus la scăderea puterii de cumpărare a românilor, şi implicit la încasări mai mici ale firmelor. Astfel, jucătorii din economie au fost obligaţi să-şi gestioneze mult mai atent bugetele disponibile, cheltuielile cu publicitatea fiind primele care au resimţit acest şoc. Valoarea pieţei de media a fost estimată în 2012 la 303 milioane euro, potrivit studiului Media Fact Book realizat de Initiative, ceea ce înseamnă că în ultimii patru ani investiţiile în media (TV, internet, radio, print, outdoor) au scăzut cu circa 45%. Deşi per ansamblu piaţa de media a bifat scăderi de la un an la altul, publicitatea în mediul digital nu a resimţit criza, iar companiile s-au orientat către acest canal, deoarece consumatorii petrec tot mai mult timp online, în special pe telefon şi pe tabletă.
"Ascensiunea mediilor digital şi mobile reprezintă cu siguranţă trendul acestui an şi estimăm că va continua să genereze o erodare a poziţiei TV-ului în 2013 (...). Estimăm că valoarea investiţiilor în digital se va majora în acest an cu circa 10%-15%, cu o creştere mai accentuată pe zona de performance media (Google, Yahoo, Facebook)", spune Alexandra Olteanu.
Ea susţine că anul trecut cheltuielile cu publicitatea în mediul digital au înregistrat un avans de 20%, datorat în principal creşterii consumului de publicitate în zona de performance media.
Initiative este una dintre cele mai importante agenţii de media de pe piaţa locală, cifra de afaceri obţinută în 2011 fiind de 171 mil. lei (40,3 mil. euro), potrivit datelor de pe site-ul Ministerului de Finanţe. Alexandra Olteanu spune că anul trecut agenţia şi-a consolidat portofoliul de clienţi, majorându-şi uşor business-ul, însă nu oferă date concrete în acest sens.
"Initiative are un portofoliu de clienţi consolidat. Nu am pierdut conturi în ultimul an. Dimpotrivă, am adăugat nume noi importante ca Altex, Lyoness, Omegapharma, tocmai.ro şi suntem participanţi în numeroase procese de selecţie care sunt încă în derulare".
În privinţa obiectivelor de business, este vizată în continuare creşterea cifrei de afaceri, spune Alexandra Olteanu, atât prin menţinerea portofoliului de clienţi, cât şi prin câştigarea de conturi noi în categoriile în care Initiative nu este prezentă.
"Dincolo de obiectivele financiare, avem obiective strategice de dezvoltare a capabilităţilor noastre în domeniul digital şi mobile (în 2013, la fel ca în 2012, vizăm în mod special zona de performance în digital) şi în direcţia asigurării unei comunicări integrate pe platforme multidisciplinare între media (online şi offline) BTL, PR sau social communities", conchide managing directorul Initiative.
Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.
- Salariile din industria de outsourcing au crescut cu 4% în ultima jumătate de an. „Dinamica salarială înregistrează o scădere uşoară faţă de anii precedenţi, chiar şi în industriile în care competiţia pentru talente rămâne ridicată.”
- JYSK deschide magazin la Sinaia şi ajunge la 141 de unităţi pe piaţa locală
- Iaşi te inspiră! Un proiect ZF/BT. Patricia Brohanschi şi Dragoş Andrei Cantea au fondat festivalul Classix cu scopul de a aduce tinerii în publicul concertelor de muzică clasică. Anul acesta au ajuns la a cincea ediţie
- Opinie Peli Partners: Publicitatea comportamentală utilizată de platformele online, în atenţia Comitetului European pentru Protecţia Datelor
- Fuziunea dintre UniCredit România şi Alpha Bank România a fost desemnată “Cea mai bună tranzacţie de fuziuni şi achiziţii pentru o instituţie financiară din ECE” de revista EMEA Finance