P&G România aduce la conducere un belgian care a ajutat la punerea bazelor companiei

5 feb 2013 Autor: Cristina Roşca

P&G România aduce la conducere un belgian care a ajutat la punerea bazelor companiei

Vezi galeria foto Hans Dewaele este noul şef al P&G România

Gigantul american P&G l-a numit pe Hans Dewaele la conducerea operaţiunilor din Balcani ale grupului, el urmând astfel a coordona de la Bucureşti atât operaţiunile din România, cât şi pe cele de pe alte şapte pieţe, respectiv Bulgaria, Moldova, Serbia, Bosnia şi Herţegovina, Albania, Macedonia şi Kosovo.

Belgianul urmează să-l înlo­cuiască pe grecul Sotirios Ma­rini­dis, care a ocupat această funcţie din 2009. Marinidis va prelua frâile businessului P&G din Rusia din poziţia de vicepreşedinte şi director general. El a stat la conducerea operaţiunilor P&G din zona Balcanilor timp de patru ani, durata medie a unui mandat de expat. Dacă în perioada de boom durata me­die a unui mandat de expat era de 4-5 ani, în contextul crizei fi­nan­ciare aceasta a scă­zut cu unu, chiar doi ani.

În timpul man­da­tului său americanii au deschis la Urlaţi a doua fabrică a companiei din România după cea de la Timişoara. Fabrica de la Urlaţi, inaugurată în toamna lui 2010, a fost un proiect de tip green­field ce a nece­sitat o investiţie de 100 de milioane de dolari.

Cine este Hans Dewaele

Pentru noul şef al P&G România con­tac­tul cu piaţa locală nu este unul nou, el fiind pre­zent aici timp de patru ani începând cu 1994. El a pus astfel bazele departa­ment­ului de marketing în România şi în zona Bal­ca­nilor.

Gigantul american a intrat oficial pe piaţa locală în 1993 şi un an mai târziu a deschis primul birou al companiei în zona Balcanilor. În 1995 P&G cumpără fabrica de detergenţi din Timişoara într-o perioadă când investitorii străini puteau fi număraţi pe degetele de la mână.

Hans Dewaele lucrează pentru P&G din 1988, an în care s-a alăturat departamentului de marketing al companiei în Jeddah, Arabia Saudită. Ulterior a venit în România şi după un mandat de patru ani şi-a continuat cariera la Geneva, în Elveţia, unde a rămas până în 2001. De aici el a condus departamentul de marketing al diviziei de produse cosmetice din Europa Centrală şi de Est, Orientul Mijlociu şi Africa.

Începând cu 2001 şi până în prezent el a ocupat mai multe poziţii de management în state din Asia şi Africa precum Algeria sau Pakistan. Ultima sa po­ziţie înainte de a veni la conducerea opera­ţiuni­lor locale a fost aceea de vicepreşe­din­te pen­tru Caucaz şi repu­bli­cile din Asia Centrală.

Ce planuri are P&G în România

Procter & Gamble, cel mai mare jucător de pe piaţa locală a bunu­rilor de folosinţă înde­lun­gată neali­men­tare, anunţa anul trecut un avans uşor al cifrei de afaceri. Acestea au fost ultimele informaţii înain­tate de Sotirios Marinidis în vara lui 2012. El vorbea atunci despre o stabilizare a consumului după circa trei ani de scăderi. Declaraţiile lui Marinidis sunt întărite de datele de la Institutul Naţional de Statistică, potrivit cărora în 2012 cifra de afaceri în consumul cu amănuntul - cel mai important indicator pentru consum - a avansat cu circa trei procente comparativ cu anul anterior. Aceasta este o veste bună pentru consum în condiţiile în care în perioada 2009-2011 declinul cumulat s-a apropiat de 20%.

În ceea ce priveşte businessul P&G, acesta a coborât în 2011 la circa 296 de milioane de euro faţă de 301 mil. euro anul anterior. Datele sunt aferente companiei Procter&Gamble Distribution.

Gigantul american deţine în România mai multe companii, precum şi două fabrici la Timişoara şi Urlaţi. P&G Distribution este compania care realizează cea mai mare parte a afacerilor companiei americane.

Fabrica P&G de la Urlaţi, inaugurată în toamna lui 2010, a fost un proiect de tip green­field ce a nece­sitat o investiţie de 100 mil. dolari

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.