UNTRR: Pachetul Mobilitate 1 va avea un efect negativ puternic asupra transportatorilor români

31 iul 2020 Autori: Dorin Oancea , Mediafax

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR avertizează că Pachetul Mobilitate 1, ale cărui prevederi încep să se aplice din 20 august 2020, va avea un efect negativ puternic asupra transportatorilor români şi asupra României, cu consecinţe economice majore.

În următorii 2 ani, România va pierde peste 5% din PIB datorită migrării activităţii de transport rutier internaţional, inclusiv a personalului direct implicat si a familiilor, arată UNTRR într-un comunicat. Pe termen mediu şi lung România va pierde aproximativ 200.000 de şoferi profesionişti, inclusiv familiile lor şi se va confrunta cu o criză fără precedent pe piaţa muncii. „Totodată, estimăm că vom pierde 30% din operatorii de transport români care nu vor putea supravieţui crizei coronavirus, iar jumatate din firmele rămase care operează transport rutier internaţional vor părăsi România înainte de 18 luni, termenul de intrare în vigoare al tuturor prevederilor Pachetului Mobilitate 1”, mai spun transportatorii.

Uniunea solicită Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor şi Comisiei Europene să clarifice de urgenţă regulile care vor intra în vigoare pe 20.08.2020, respectiv să explice cum se poate face dovada întoarcerii acasă a şoferiilor români şi să confirme faptul că aceasta poate fi organizată în centrele logistice închiriate sau deţinute de firmele româneşti de transport în Europa de Vest, precum şi care sunt sancţiunile pentru nerespectarea acestei prevederi.

Pachetul Mobilitate 1, care prevede reguli discriminatorii în transportul rutier de marfă european a fost publicat astăzi în Jurnalul Oficial UE, marcând condamnarea la moarte a transporturilor rutiere internaţionale de marfă româneşti.

Noul pachet legislativ european în domeniul transporturilor rutiere, publicat vineri, cuprinde o serie de regulamente despre care UNTRR susţine că sunt discriminatorii pentru transportatorii români, precum obligaţia întoarcerii acasă a şoferilor la 3 sau 4 săptămâni şi interzicerea repausului săptămânal normal în cabina camionului sau obligaţia întoarcerii acasă a camioanelor la 8 săptămâni.

„Precizăm că deşi modificările regulamentelor europene aduse prin Pachetul Mobilitate 1 se vor aplica teoretic în condiţii egale tuturor Statelor Membre, în realitate impactul acestora este semnificativ diferit. Operatorii de transport români şi estici vor fi cei mai afectaţi, întrucât propunerile din Pachetul Mobilitate 1 duc la imposibilitatea de a efectua transport rutier internaţional în Europa de Vest de către companiile din Europa de Est”, susţine UNTRR.

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.