Consiliul Concurenţei pune în dezbatere publică preluarea ART Petrol de către OMV Petrom Marketing

2 dec 2019 Autor: Dorin Oancea

Consiliul Concurenţei supune dezbaterii publice propunerile de angajamente formulate de OMV Petrom Marketing în vederea înlăturării îngrijorărilor concurenţiale identificate în contextul preluării a opt staţii de distribuţie carburanţi de la compania ART Petrol. 

Cele opt staţii de distribuie sunt localizate în Bucureşti şi în judeţele Ilfov, Ialomiţa, Dâmboviţa, Teleorman, Giurgiu şi Argeş.

În urma analizei efectelor acestei tranzacţii, autoritatea de concurentă a constatat că operaţiunea poate conduce la consolidarea unei poziţii dominante pe piaţa comercializării cu amănuntul de carburanţi, în patru dintre cele opt pieţe locale analizate, respectiv: Bucureşti, Slobozia (Jud. Ialomiţa), Potlogi (Jud. Dâmboviţa), Alexandria (Jud. Teleorman).

Angajamentele propuse de OMV Petrom Marketing, pentru a elimina îngrijorările Consiliului Concurenţei cu privire la reducerea posibilităţilor de alegere ale consumatorilor, constau în vânzarea a patru staţii de distribuţie carburanţi, împreună cu activele care contribuie la funcţionarea curentă a acestora: în prezent, trei sunt operate de către Art Petrol (SDC Slobozia, SDC Potlogi, SDC Vasile Lascăr din Bucureşti) şi una de OMV Petrom Marketing, în oraşul Alexandria (SDC Petrom 2 Alexandria).

De asemenea, OMV Petrom Marketing s-a angajat ca, pentru o perioadă de zece ani, să nu preia controlul asupra activităţii vreunei staţii de distribuţie de carburanţi supusă vânzării.

 

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.