În Europa de Est, inflaţia şi deprecierea monedelor merg mână în mână. De câştigat au exportatorii, guvernele şi chiar băncile centrale. De pierdut are omul de rând, care scoate mai mulţi bani din buzunar pentru cheltuielile de zi cu zi
Furtuna stârnită de pandemie şi de dolarul surprinzător de puternic pe pieţele emergente a înghiţit şi monedele est-europene, împingându-le în ultimele zile atât de rapid în jos,...
Testează abonamentul ZF Corporate
Poți să accesezi acest articol doar dacă ești abonat ZFCorporate.ro - platforma completă de informație premium de business.
Cere demo Abonează-te acumDupă activarea contului vei fi contactat de un reprezentant ZF Corporate în maximum 24 ore
Dacă ești deja abonat loghează-te mai jos.
Logare
Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.
DIN ACEEASI CATEGORIE:
- Câştigă teren: Băncile româneşti au ajuns la 38% pondere în sistemul bancar în 2024, de la 34% în 2023
- Slăbiciunea dolarului a făcut loc monedelor est-europene: Într-un clasament cu peste 30 de monede în funcţie de evoluţia faţă de dolar, forintul ocupă locul doi, coroana cehă locul patru, zlotul poziţia a şasea, iar leul locul 12
- Subscrierile pentru noua ediţie a Fidelis încep vineri 4 iulie. Dobânzi de până la 8,25% pentru lei şi 6,3% pentru euro
- Bursă. Acţiunile bancare europene au încheiat cea mai bună jumătate de an din 1997 încoace: cele ale Soc Gen, proprietarul BRD, au urcat cu 78%, Deutsche Bank cu 51%, UniCredit cu 48%, Raiffeisen cu 33%, Erste (BCR) cu 23%. La Bucureşti, Banca Transilvan
- ZF Bankers Summit 2025. Românii încep să-şi schimbe comportamentul. Creditarea de consum s-a îmbunătăţit, dinamica semnificativă este pe economisire şi digital, iar zona ipotecară loializează clientul pe termen lung, dar interesul tot mai mare se duce căt