Vânzările de camioane au început anul cu o creştere de 3%, dar se speră la 30% până la final

18 apr 2013 Autor: Bogdan Alecu

   

Piaţa vehiculelor comerciale a punctat o creştere de aproape 3% în primele două luni ale acestui an, potrivit datelor Aso­ciaţiei Producătorilor şi Impor­tatorilor de Automobile (APIA), la aproape 1.600 de unităţi. 

Dintre acestea, vânzările camioanelor de peste 3,5 tone au crescut cu 2,4% faţă de pe­rioada similară a anului trecut, la puţin peste 400 de camioane. Pe segmentul ca­mi­oa­ne­lor de peste 18 tone, cele utilizate în prin­cipal la transportul internaţional, vân­zările au scăzut cu 22%, la 275 de unităţi.

Potrivit oficialilor Volvo Group, care în România importă Volvo Trucks, vânzările de camioane de peste 18 tone vor urca la peste 3.561 de unităţi în acest an, depăşind volu­mele din 2011, creşterea fiind susţinută în primul rând de reînnoirile de flote reali­zate de principalii operatori.

„Dacă ne uităm la parcul naţional de camioane şi la vânzările anuale, vom vedea că s-a atins o valoare maximă în 2007, iar toate acele camioane au deja cinci-şase ani ve­chime şi, având în vedere strategia com­pa­niilor de transport, acele flote va trebui să fie re­înnoite. Nu toţi vor cumpăra la fel de multe, dar spre exemplu avem clienţi care anul tre­cut au avut un business în creştere cu 20%, dar şi alţii care au scăzut“, a spus Si­gurd Wandel, managing director al Volvo Group Trucks Sales & Marketing pe Ro­mâ­nia. Potrivit acestuia, un al doilea factor care susţine piaţa camioanelor din acest an este intrarea în vigoare a normelor Euro 6 de la 1 ianuarie 2014. „Camioanele Euro 5 sunt mai ieftine acum şi momentan nu sunt sufi­ciente mecanisme care să susţină financiar trecerea la Euro 6“, a subliniat Wandel.

Volvo România, reprezentanţa locală a grupului suedez, deţine doar importul  camioanelor, autobuzelor, autocarelor şi utilajelor Volvo, nu şi pe cel al autotu­ris­melor Volvo, activitate aflată în portofoliul firmei EIT Forum Auto.

La nivelul anului trecut, vânzările de camioane de peste 18 tone au scăzut cu 20% faţă de 2011, la 2.817 unităţi, conform datelor Volvo Group Trucks. Dacă în acest an piaţa va reveni cel puţin la valoarea din 2011, este aştep­tată o creştere de aproape 30%.

Vânzările de camioane Volvo de peste 18 tone au scăzut anul trecut cu zece procente faţă de 2011, la 547 de uni­tăţi, potrivit datelor APIA. Vânzări mai mari decât Volvo pe piaţa camioa­ne­lor de peste 18 tone au mai avut doar nemţii de la MAN, cu 571 de unităţi li­vra­te anul trecut, în scădere cu 23% faţă de 2011.

„În 2013 avem deja mai multe vânzări semnate, atât vânzări de câte o singură unitate, cât şi vânzări de flote. Lunile noiembrie şi decembrie au fost slabe nu doar în România, ci şi la nivel european. De asemenea şi ianuarie, cu toate că la nivel european comenzile au început deja să crească. În februarie vedem şi mai multă activitate şi o revenire. Acum înregistrăm comenzi, cu toate că a fost un început de an mai slab“, a declarat Sigurd Wandel.

El a subliniat că vânzările de ca­mioane nu sunt susţinute doar de acti­vi­tatea firmelor de transport din România, deoarece sunt firme de transport care efectuează operaţiuni în alte ţări. „Noi ne uităm la imaginea de ansamblu.“

În acest an Volvo România a preluat şi activitatea de import al camioanelor Renault Trucks pe piaţa locală, într-un proces de consolidare a afacerii la nivel regional. Renault Trucks face parte din Volvo Group din 2001. 

În cadrul acestui proces, cei de la Volvo România au în plan şi con­soli­darea reţelei de dealeri şi service la nivel naţional pentru cele două bran­duri de camioane, urmând ca din 2015 reţeaua să fie sub controlul direct al Volvo România, astfel că dealerii nu vor mai fi controlaţi de parteneri. în pre­zent sunt nouă puncte de vânzare pentru Renault şi şapte pentru Volvo Trucks. Dintre cele ale Volvo, repre­zen­tanţa locală deţine patru centre.

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.