Vânzările de camioane au început anul cu o creştere de 3%, dar se speră la 30% până la final
18 apr 2013
Piaţa vehiculelor comerciale a punctat o creştere de aproape 3% în primele două luni ale acestui an, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), la aproape 1.600 de unităţi.
Dintre acestea, vânzările camioanelor de peste 3,5 tone au crescut cu 2,4% faţă de perioada similară a anului trecut, la puţin peste 400 de camioane. Pe segmentul camioanelor de peste 18 tone, cele utilizate în principal la transportul internaţional, vânzările au scăzut cu 22%, la 275 de unităţi.
Potrivit oficialilor Volvo Group, care în România importă Volvo Trucks, vânzările de camioane de peste 18 tone vor urca la peste 3.561 de unităţi în acest an, depăşind volumele din 2011, creşterea fiind susţinută în primul rând de reînnoirile de flote realizate de principalii operatori.
„Dacă ne uităm la parcul naţional de camioane şi la vânzările anuale, vom vedea că s-a atins o valoare maximă în 2007, iar toate acele camioane au deja cinci-şase ani vechime şi, având în vedere strategia companiilor de transport, acele flote va trebui să fie reînnoite. Nu toţi vor cumpăra la fel de multe, dar spre exemplu avem clienţi care anul trecut au avut un business în creştere cu 20%, dar şi alţii care au scăzut“, a spus Sigurd Wandel, managing director al Volvo Group Trucks Sales & Marketing pe România. Potrivit acestuia, un al doilea factor care susţine piaţa camioanelor din acest an este intrarea în vigoare a normelor Euro 6 de la 1 ianuarie 2014. „Camioanele Euro 5 sunt mai ieftine acum şi momentan nu sunt suficiente mecanisme care să susţină financiar trecerea la Euro 6“, a subliniat Wandel.
Volvo România, reprezentanţa locală a grupului suedez, deţine doar importul camioanelor, autobuzelor, autocarelor şi utilajelor Volvo, nu şi pe cel al autoturismelor Volvo, activitate aflată în portofoliul firmei EIT Forum Auto.
La nivelul anului trecut, vânzările de camioane de peste 18 tone au scăzut cu 20% faţă de 2011, la 2.817 unităţi, conform datelor Volvo Group Trucks. Dacă în acest an piaţa va reveni cel puţin la valoarea din 2011, este aşteptată o creştere de aproape 30%.
Vânzările de camioane Volvo de peste 18 tone au scăzut anul trecut cu zece procente faţă de 2011, la 547 de unităţi, potrivit datelor APIA. Vânzări mai mari decât Volvo pe piaţa camioanelor de peste 18 tone au mai avut doar nemţii de la MAN, cu 571 de unităţi livrate anul trecut, în scădere cu 23% faţă de 2011.
„În 2013 avem deja mai multe vânzări semnate, atât vânzări de câte o singură unitate, cât şi vânzări de flote. Lunile noiembrie şi decembrie au fost slabe nu doar în România, ci şi la nivel european. De asemenea şi ianuarie, cu toate că la nivel european comenzile au început deja să crească. În februarie vedem şi mai multă activitate şi o revenire. Acum înregistrăm comenzi, cu toate că a fost un început de an mai slab“, a declarat Sigurd Wandel.
El a subliniat că vânzările de camioane nu sunt susţinute doar de activitatea firmelor de transport din România, deoarece sunt firme de transport care efectuează operaţiuni în alte ţări. „Noi ne uităm la imaginea de ansamblu.“
În acest an Volvo România a preluat şi activitatea de import al camioanelor Renault Trucks pe piaţa locală, într-un proces de consolidare a afacerii la nivel regional. Renault Trucks face parte din Volvo Group din 2001.
În cadrul acestui proces, cei de la Volvo România au în plan şi consolidarea reţelei de dealeri şi service la nivel naţional pentru cele două branduri de camioane, urmând ca din 2015 reţeaua să fie sub controlul direct al Volvo România, astfel că dealerii nu vor mai fi controlaţi de parteneri. în prezent sunt nouă puncte de vânzare pentru Renault şi şapte pentru Volvo Trucks. Dintre cele ale Volvo, reprezentanţa locală deţine patru centre.
![](https://cnt.m.ro/c.gif?id=10731364&pid=1481)
Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.
- Exclusiv ZF Corporate TTS. Cel mai mare transportator de pe Dunăre, afaceri în creştere
- Exclusiv ZF Corporate Pregătite de creştere
- Dezvoltatorul belgian de spaţii logistice WDP, prezent şi în România, ia un împrumut de 250 milioane euro de la BEI pentru a instala panouri solare pe acoperişurile depozitelor sale şi pentru noi staţii de încărcare a vehiculelor electrice
- Exclusiv ZF Corporate Wizz Air. Ia tot mai mult din piaţă
- Compania aeriană natională Tarom şi-a propus pentru acest an să revină pe profit, cu un câştig estimat de 278 milioane lei, fată de pierdereade 99 milioane lei din 2023. Cheltuielile pentru investiţii sunt bugetate la 180 milioane lei