Producătorul german de lubrifianţi auto şi pentru industrie Fuchs Petrolub a cumpărat distribuitorul local Lub Asyst

10 dec 2017 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Cumpărătorul, Fuchs Petrolub, are afaceri de 2,3 miliarde de euro anual.

Producătorul german de lubrifianţi Fuchs Petrolub a achiziţionat compania locală Lub Asyst, deţinută de Camelia Popa şi Victor Bogdan, care distribuie lubrifianţi auto şi industriali. Valoarea tranzacţiei nu a fost dezvăluită de cele două părţi.

„Prin această tranzacţie, Fuchs Petrolub preia întreaga afacere a lui Lub Asyst, fondul comercial şi salariaţii. Clienţii Lub Asyst sunt clienţi progresivi, atât firme producătoare, cât şi service-uri şi flote auto“, spune Camelia Popa, general manager al Lub Asyst.

Anunţul a fost publicat pe site-ul grupului Fuchs, iar tranzacţia a fost finalizată pe 1 decembrie.

Fuchs Lubricants SRL, subsidiara locală a grupului Fuchs Petrolub, a fost înfiinţată la sfârşitul lunii noiembrie, special pentru preluarea Lub Asyst, care va fi integrată în compania înfiinţată recent. Lub Asyst a avut anul acesta vânzări în valoare de aproximativ patru milioane de euro şi 26 de angajaţi, potrivit datelor transmise de companie.

Anul trecut, Lub Asyst a avut afaceri de 13,3 milioane de lei (aproape trei milioane de euro), un profit de circa 500.000 de lei şi 20 de angajaţi, după cum arată datele publicate pe site-ul Ministerului de Finanţe.

Lub Asyst distribuie lubrifianţi şi soluţii de lubrifiere, mai ales sub brandul Fuchs.

„Distribuim uleiuri pentru motor, uleiuri de proces, transmisie şi decofrare, vaseline, produse anticorosive, lubrifianţi pentru prelucrarea metalelor, uleiuri emulsio­nabile, aditivi şi multe produse similare pentru domeniile auto, industrial şi agricol“, se arată pe site-ul Lub Asyst.

Grupul german Fuchs dezvoltă, produce şi comer­cializează lubrifianţi pentru toate sectoarele. Compania, fondată la Manheim în 1931, are aproximativ 5.000 de angajaţi la nivel mondial şi 57 de companii care operează. Cele mai importante pieţe pe care activează sunt Europa de Vest, Asia şi America de Nord.

„Avem peste 100.000 de clienţi, incluzând companii din următoarele sectoare de acrivitate: automotive, minerit şi exploatare, metalurgie, agricultură, industria aerospaţială, producţia de energie electrică, construcţie, transport, producţia de sticlă şi multe altele“, se arată pe site-ul Fuchs Petrolub.

Anul trecut, Fuchs Petrolub a avut afaceri de 2,3 miliarde de euro, în creştere cu circa 9% faţă de 2015, potrivit raportului anual publicat de companie.

Fuchs Petrolub nu are unitate de producţie în România şi nici nu intenţionează să deschidă fabrici pe plan local.

În urma tranzacţiei, Camelia Popa, care are funcţia de general manager în Lub Asyst, şi Victor Bogdan – sales and technical manager, vor continua să aibă funcţii în noua firmă.

În România, pe segmentul lubrifianţilor auto, Fuchs concurează cu Lukoil Lubricants, Castrol, Shell, Mobil, dar şi concurenţi mai mici, cu produse mai ieftine. În total, există circa 120 de branduri de lubrifianţi pe piaţa românească.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 11.12.2017

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.