ZF Live. Bogdan Furnică, Boutique Cadeaux: Crăciunul generează 70% din vânzările anuale de 3 milioane de euro. „Împachetăm 300.000 de cadouri într-un an.“

26 nov 2019 Autor: Miruna Diaconu

Boutique Cadeaux, un business specializat în realizarea de cadouri, a avut în 2018 o cifră de afaceri de 3 mil. euro, iar anul acesta estimează un avans de 15%.

„Împachetăm cam 300.000 de cadouri şi sunt două categorii de piaţă către care noi ne adresăm. Avem clienţii de supermarket, hipermarket, cash& carry, care sunt profesionişti. Îşi fac selecţia din timp, ne cer oferte pentru Crăciun chiar şi din primăvară, iar peste vară ne dau selecţia şi datele de livrare. Cel de-al doilea business este cel în care lucrăm direct cu companiile“, spune Bogdan Furnică, fondator al Boutique Cadeaux, în cadrul emisiunii ZF Live.

O astfel de afacere funcţionează cel mai mult sezonier, astfel că există două campanii mari.

Prima campanie este cea de primăvară care include zilele de Valentine’s Day, 1 şi 8 martie şi Paştele, iar vânzările din această perioadă generează 30% din businessul total. Restul de 70% sunt generate de campa­nia din preajma Crăciunului.

În ceea ce priveşte preţurile, ca­dourile sunt împărţite în trei categorii, există zona de bază unde preţurile variază între 20 şi 40 de lei, urmată de zona medie unde preţurile se situează între 50 şi 100 de lei, iar ce este peste 100 de lei reprezintă zona de medium-high şi high. „Există o analiză foarte riguroasă a produselor, o analiză făcută pe praguri de preţ, pe componente pe acele praguri de preţ, pe coloristică, pe componente de produse cârlig din interior, adică un anumit brand de whiskey sau de rom. Analiza este foarte riguroasă, fiecare produs pe care îl regăsiţi în coşuri este foarte atent bugetat şi selectat“.

Bogdan Furnică povesteşte despre cum fiecare detaliu contează pentru a influenţa decizia clientului. „Sunt multe detalii pe care noi le transmitem şi le comunicăm prin pachetele respective care se duc direct în decizia clientului.“

Boutique Cadeaux are în acest moment 40 de angajaţi şi un depozit de 3.000 de metri pătraţi. Deşi este o afacere sezonieră, cheltuielile trebuie suportate pe întreg anul. În pachetele vândute, predomină produsele din import, dar componenta românească nu lipseşte, mai ales pe partea de produse alimentare.

Pe lângă colaborarea cu producătorii locali, Boutique Cadeaux are şi eticheta proprie de produse româneşti.

Bogdan Furnică a mai adăugat faptul că o afacere poate să crească dar nu trebuie să se limiteze la piaţa din România, astfel că el a extins prezenţa brandului şi în afara graniţelor, ajungând în Republica Moldova, unde există un parteneriat cu un magazin de tip cash&carry.

 

 

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 27.11.2019

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.