O curăţătorie poate genera afaceri de 150.000 euro pe an

22 apr 2015 Autor: Roxana Rosu

O curăţătorie ecologică poate genera venituri de 100 -150 de mii de euro pe an, în funcţie de amplasare, iar marja de profit se situează între 15 şi 18%, a spus la ZF Live Dan Hizanu, director al lanţului de curăţătorii 5aSec.
 
„E nevoie de implicare personală, e un business de familie. Trebuie mare atenţie la utilaje pentru că investiţia e destul de mare şi raportul venituri-cheltuieli e sensibil, depinde de funcţionarea lor.“  Pentru deschiderea unei curăţătorii din reţeaua 5aSec in­ves­tiţia ajunge la maximum 80-100 de mii de euro, incluzând pri­mele 3-4 luni de susţinere a businessului până la crearea unei clientele.  „Francizaţii pot veni cu 30-40 de mii de euro şi pentru restul finanţării îi ajutăm noi, utilajele se iau în leasing.“
 
Pentru a ajunge la breakeven operaţional afacerea are nevoie de câteva luni şi de 2-4 ani pentru recuperarea inte­gra­lă a investiţiei. Master franciza pentru lanţul 5aSec este deţinută în România de firma Dry Cleaning Services SRL, care are opt unităţi, toate în Bucureşti, şi intenţionează să se extindă din acest an şi în alte oraşe, începând cu Constanţa şi Braşov.  Firma din România deţine franciza şi pentru Serbia, Croaţia, Slovenia şi Grecia, analizând acum piaţa turcă.
 
„În Bucureşti am încercat cam toate zonele, şi în centre comerciale şi stradal. Clienţii caută în primul rând proximitatea şi din acest punct de vedere avem un profil al clientelei similar cu Mega Image.“ Potrivit lui Dan Hizanu, un trafic minim care să asigure reuşita afacerii este de 30 de clienţi pe zi. „Românii folosesc tot mai mult serviciile cură­ţă­to­riilor. Pentru că nu mai ai timp să faci asta acasă, dar şi pentru că au apărut haine din materiale tot mai mixte, de­lica­te, care au nevoie de tratamente speciale. Românii au învăţat să cumpere haine, acum trebuie să înveţe să le întreţină.“
 
Un segment nou al afacerii vizează livrarea hainelor la locul de muncă, firma având deja contracte cu câteva companii mari, inclusiv Rompetrol, Petrom şi Telekom, pentru acest serviciu. Practic, clientul lasă hainele într-o husă, într-un dulap amplasat de 5aSec, şi tot de acolo le ridică 1-3 zile mai târziu. Plata pentru acest serviciu se face lunar.
 
Taxa pentru preluarea francizei este de 15.000 de euro, după care se plăteşte o redevenţă de 5% din venitul net anual.
 
 
 
 
 
 

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 23.04.2015

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.