Unu din zece şoferi a cumpărat mâncare pentru acasă după ce a alimentat cu carburant

18 iun 2019 Autor: Cristina Rosca

În primele trei luni din 2019, circa 10% din şoferii care au alimentat în staţiile din România au cumpărat şi alimente şi băuturi pentru acasă, iar 4% au achiziţionat bunuri nealimentare, altele decât ţigări, arată un studiu al companiei de cercetare de piaţă Nielsen citat de jucătorii din comerţ.

Marii benzinari intră pe terenul de joacă al cafenelelor şi supermarketurilor într-o lume unde graniţele dintre industrii devin tot mai difuze.

„Piaţa se dezvoltă, graniţele dintre industrii devin din ce în ce mai subţiri. Noi vedem oriunde o oportunitate“, preciza acum câteva luni Alexey Golovin, vicepreşedinte dezvoltare corporativă şi strategie, KMG International (Rompetrol). Rompetrol anunţă că se gândeşte să intre în zona retailului clasic, un alt pariu pe lângă viitoarele staţii de alimentare a maşinilor. Gigantul nu e singura com­panie din industria de profil (retailul cu carburanţi) care pariază pe creşterea ofertei de produse şi servicii non-oil.

Petrom a încheiat un parteneriat cu Auchan prin care magazine de proximitate MyAuchan se deschid în interiorul benzinăriilor. Pe de altă parte, Mol şi OMV au intrat puternic pe zona de cafenele cu conceptele Fresh Corner şi Viva.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 19.06.2019

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.