Tendinţă pe piaţă. Mărcile „no name“ pierd teren pe piaţa sucurilor din fructe: minus 17% în 2018

11 nov 2019 Autor: Mădălina Panaete

Consumul de sucuri pe bază de fructe şi nectaruri a crescut anul trecut cu aproape 5% faţă de anul precedent şi s-a ridicat la 67 de milioane de litri, adică puţin peste 3,5 litri per capita, arată calculele ZF pe baza datelor de la Asociaţia Europeană a Producătorilor de Sucuri de Fructe (AIJN). Ponderea cea mai mare în consum o au nectarurile, de peste 60%. Restul reprezintă sucurile pe bază de fructe.

Astfel, consumul a fost pe o pantă ascendentă ca urmare a ten­din­ţei românilor de a se îndrepta către produse mai sănătoase.

De asemenea, se remarcă o creştere a ponderii mărcilor consa­cra­te în total consum. Astfel, pe cate­goria de sucuri din fructe (100% suc din fruc­te, concentrat sau necon­centrat, fresh, pasteurizat etc), mărcile private ale marilor lanţuri de maga­zi­ne au înregistrat în 2018 o scădere de 17%, până la 6 milioane de litri, adică 22% din consu­mul de 27 milioane de litri.

Şi în zona de nectaruri (conţinut de fructe de 25-99%), consumul de branduri „no name“ au scăzut în consum cu 6% faţă de anul anterior. Din totalul consumului de nectaruri, mărcile private reprezintă aproape 18%.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 12.11.2019

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.