Samsung România intră în clubul miliardarilor în euro după ce businessul a crescut cu 8% în 2018. Pe piaţa din România sunt doar circa 25 de companii care au o cifră de afaceri de cel puţin 1 miliard de euro (4,6 miliarde de lei)

20 mai 2019 Autor: Cristina Rosca

Gigantul sud-coreean Samsung a obţinut anul trecut afaceri de circa 4,6 mld. lei (1 mld. euro) pe piaţa din România după o creştere de circa 8% compa­rativ cu 2017.

Oficialii companiei pun evoluţia bună a businessului pe seama „creşterii pieţei în ansamblul său şi a segmentelor premium în particular pe pieţele pe care Samsung activează, respectiv IM (IT & mobile communications) şi CE (consumer electro­nics)“. Subsidiara locală a grupului, liderul global al industriei de smartphone-uri, este astfel cel mai nou membru în clubul miliardarilor în euro de pe piaţa locală.

Economia românească a avut în 2017, ultimul an pentru care există date publice complete disponibile, 23 de companii cu afaceri de cel puţin un miliard de euro sau peste, acesta fiind cel mai ridicat nivel atins vreodată.

Alături de Samsung Electronics România, liderul pieţei locale de smartphone-uri, şi pro­ducătorul de componente auto Autoliv, cu mai multe fabrici în România, ar putea completa în 2018 topul companiilor locale cu vânzări de cel puţin un miliard de euro, conform estimărilor ZF. Autoliv nu şi-a publicat încă rezultatele pe 2018, anul trecut nivelul businessului apropiindu-se de 4 mld. lei.

În cazul Samsung Electronics România, compania care operează operaţiunile locale al gigantului sud-coreean, businessul s-a situat pe un trend ascendent (cu excepţia lui 2014), astfel că în perioada 2012-2018 cifra de afaceri s-a dublat.

Evoluţia pozitivă a businessului vine în contextul în care Samsung a încheiat anul trecut cu cea mai mare cotă de pe piaţa de segmentul smartphone-urilor din România în ultimii ani, de peste 50% (în volum - număr de unităţi). Sud-coreenii şi-au întărit astfel poziţia de lider, iar clasamentul general al pieţei a rămas neschimbat, pe locul doi fiind chinezii de la Huawei, urmaţi de Apple, Nokia şi românii de la Allview. Anul trecut, numărul de smartphone-uri vândute pe plan local a crescut cu 4%, piaţa de profil ajungând astfel la 4,7 milioane de unităţi, conform datelor comunicate de Samsung.

Pe lângă segmentul de telefoane inteli­gente, Samsung este activ şi pe alte pieţe, de la tablete şi laptopuri, la electrocasnice.

Businessul cumulat pe toate segmentele a propulsat Samsung în topul celor mai mari 25 de businessuri locale.

În 2017 cea mai mare companie locală după cifra de afaceri a fost Automobile Dacia, cu 5,1 mld. euro, iar topul miliardarilor din economie a fost dominat de firme cu activităţi în comerţ (13 din 23 de companii). Industria este reprezentată la vârf de constructorii auto (Dacia şi Ford), dar şi de fabricile de componente auto, siderurgia vine abia după locul 20 cu Arcelor Mittal Galaţi. Rezultatele pe 2018 nu sunt încă publice, însă nu sunt aşteptate schimbări majore dat fiind că anul trecut a continuat evoluţia pozitivă a anilor anteriori, deşi consumul privat şi economia în ansamblul său şi-au redus din turaţii. Consumul spre exemplu a crescut cu circa 5% anul trecut, un ritm de două ori mai lent decât în 2016 şI 2017.

Cifra de afaceri totală a companiilor din România s-a majorat în 2017 cu 8%, la 1.401 mld. lei (305 mld. euro), cel mai mare nivel atins vreodată de businessul local, atât în lei, cât şi în euro.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 21.05.2019

Read this article in English on www.ZFEnglish.com
Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.