Radiografia pieţei de electro-IT: Online-ul s-a apropiat ameninţător de magazinele specializate, fiecare controlând circa 40% din vânzări. În această industrie de 3,4 mld. euro se luptă jucătorii specializaţi Altex şi Flanco, magazinele online, retailerii cu dominantă alimentară şi micii independenţi

13 aug 2019 Autor: Cristina Rosca

Online-ul va încheia 2019 la un pas de 40% cotă de piaţă, cât magazinele fizice specializate, arată estimările jucătorilor de pe piaţa de electro-IT. Hipermarketurile se menţin, pe când micii independenţi îşi continuă declinul, astfel că au ajuns să mai controleze nici 14% din vânzări faţă de o treime în 2012.

Între timp însă, în perioada 2012-2019 liderii Altex şi Flanco au deschis magazine în oraşele de 20.000-30.000 de locuitori, iar magazinele online şi-au extins livrarea în toată ţara. Această situaţie a dus la dispariţia multor re­ţele cu 1-2 unităţi.

Singurul segment constant din punctul de vedere al cotei de piaţă este cel al hipermarketurilor şi al altor magazine cu dominantă alimentară. Aceste unităţi au cucerit 6-7% din piaţă, iar cota a rămas constantă deşi piaţa de electro-IT a crescut pentru că şi lanţurile de hipermarketuri şi supermarketuri s-au extins şi au reuşit să cucerească noi clienţi. Reţelele de magazine fizice specializate rămân principalul canal de vânzare al produselor electro-IT cu o cotă de piaţă de circa 40%.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 14.08.2019

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.