O veste bună: Dacia revine pe plus în Franţa

2 iul 2020 Autor: Bogdan Alecu

Dacia a înregistrat luna trecută pentru prima dată în 2020 o creştere a înmatriculărilor de autovehicule noi pe piaţa franceză. Avansul vine în con­textul în care în intervalul ianuarie-mai marca autohtonă a punc­tat numai scăderi de două cifre.

În iunie înma­tri­cu­lările de autoturisme şi co­merciale Dacia au cres­cut cu 9% pe o piaţă fran­ceză care a urcat cu 2,4%, motiv pentru care cota de piaţă a mărcii autohtone a ajuns la 5,5% în iunie faţă de 4,6% în primul se­mestru.

Începând cu luna martie, Franţa, alături de întreaga Europă a fost puter­nic lovită de pandemia de COVID-19. Dacă în România chiar şi în timpul stării de urgenţă centrele auto au rămas deschise, în Franţa, Italia sau Spania, unele dintre cele mai mari pieţe eu­ropene pentru Dacia, acestea au fost închise, motiv pentru care practic şi vânzarea de maşini a fost sistată. Astfel, în lunile care au urmat, vânzările s-au apropiat de zero, iar înmatriculările au scăzut cu 80, respectiv 90% în mar­tie şi aprilie. Odată cu rela­xarea însă, scă­de­rea s-a redus în mai la 51%, iar iunie a adus prima creştere.

Creşterea în­ma­tri­culărilor Dacia vine în contextul în care săptă­mâ­na trecută Christophe Dridi, preşedintele şi directorul general al Automobile Dacia, anunţa în premieră în cadrul emisiunii ZF Investiţi în România faptul că are în plan ca până în septembrie să revină la producţia de dinainte de pandemie.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 03.07.2020

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.