Afacerile Kaufland merg spre 11 miliarde de lei după un plus de 9% în S1 2018

14 nov 2018 Autor: Cristina Rosca

Retailerul german Kaufland, prezent pe plan local cu 120 de hipermarketuri, şi-a majorat cifra de afaceri în prima jumătate a anului 2018 cu aproape 9%, până la 5,1 mld. lei. În acest context, dacă se va menţine ritmul de creştere până la finalul anului, businessul retailerului german se îndreaptă către 11 mld. lei.

Anul trecut Kaufland a obţinut afaceri de 10,1 mld. lei, plus 4%. În primul semestru din 2018 compania şi-a dublat ritmul de creştere, arată datele publice.

Creşterea vine în principal din apetitul de consum al ro­mâ­nilor, mai exact din orientarea acestora către produse mai scumpe. Creşterea puterii de cumpărare din ultimii ani îi determină pe consumatori să se orienteze mai mult către ar­ti­cole bio, proaspete sau chiar către produse de nişă pre­cum cele fără lactoză sau fără gluten. De altfel, Kaufland şi-a upgradat 10% din sortiment (a înlocuit produsele exis­tente cu unele de pe un segment superior de preţ), un total de 1.500 de articole în special cele proaspete, eco-bio, dar şi ce­le de la vitrina asistată sau cele de nişă. Astfel, a crescut va­loarea coşului de consum fără ca numărul de articole să crească.

Grupul german este liderul pieţei locale de comerţ ali­men­tar cu un total de 120 de magazine dintre care 4 des­chi­se în acest an.

Expansiunea a susţinut mai puţin creşterea busi­nessului, numărul deschiderilor fiind sub cele estimate în condiţiile în autorizaţiile de construire au fost obţinute cu întârziere.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 15.11.2018

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.