Daniel Gross, Penny Market: Tehnologia a dus deja la automatizarea multor procese realizate anterior de oameni. Discounterul german Penny Market are în România circa 4.500 de salariaţi

26 feb 2020 Autor: Cristina Roşca

Migraţia românilor este una dintre principalele probleme cu care se confruntă angajatorii români indiferent de sectorul lor de activitate, spune Daniel Gross, director general al Penny Market.

„Piaţa forţei de muncă din România este puternic afectată de fenomenul migraţiei românilor în alte ţări. În ulti­mii 10 ani, populaţia activă a României a scăzut şi con­ti­nuă să scadă. Declinul demografic este o cauză im­por­tantă a dificultăţii pe care companiile o întâmpină în iden­ti­ficarea şi recrutarea de specialişti. Şi în sectorul de food retail ne confruntăm cu această provocare.“

În domeniu însă începe să îşi facă simţită prezenţa teh­no­logia care începe să înlocuiască din munca făcută de oa­meni anterior. Totuşi, Daniel Gross spune că nu vom ajun­ge nici peste un deceniu să avem magazine fără salariaţi.

„Progresul tehnologic a condus la automatizarea multor procese care implicau efort uman, dar procesul a fost unul organic, gradual. Încă există loc de creştere pe piaţă, în varianta clasică, aşa cum o ştim acum la nivel local. În eventualitatea în care în următorii 20 - 30 de ani forţa de muncă ar fi înlocuită treptat cu roboţi, cred că interacţiunea umană va rămâne totuşi indispensabilă“, adaugă el. Penny Market are peste 250 de magazine în România şi afaceri de 4 mld. lei.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 27.02.2020

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.