ZF 15 minute cu un antreprenor: „Cum ducem economia mai departe“

Dan Şucu, proprietarul Mobexpert: Industria mobilei este la fel de afectată ca şi cea a turismului. Când vom redeschide magazinele vom avea vânzări la jumătate

26 mar 2020 Autor: Mădălina Panaete

Dan Şucu, proprietar Mobexpert: În clipa în care clientul este puţin sau deloc interesat de produsul tău sunt foarte puţine variante prin care să te protejezi.

Grupul Mobexpert are un total de 30 de magazine şi opt fabrici, afaceri de peste 200 de milioane de euro anual şi circa 2.300 de angajaţi l „Fără doar şi poate anul acesta este mult mai dificil faţă de 2009.“

Dan Şucu, proprietarul Mobexpert, unul din­tre cele mai mari gru­puri din industria mo­bilei, spune că sectorul de mobilă şi decoraţiuni este la fel de afectat ca cel al turismului de criza generată de coronavirus şi crede că anul acesta va fi mai dificil decât criza din 2009.

„Fără doar şi poate anul acesta este mult mai dificil faţă de 2009. Sunt asemănări în sensul că ne vom trezi cu toţii cu scăderi de afaceri, însă atunci scăderile au venit treptat. (...) Noi discutăm acum de lipsa de apetit a con­su­matorilor de a merge în magazine, dar ne vom confrunta cu lipsa de apetit a consumatorilor de se întâlni faţă în faţă cu un consilier în amenajări inte­rioare de exemplu“, spus Dan Şucu la emisiunea ZF 15 minute cu un antre­prenor.

Mobexpert a fost primul grup din sectorul mobilei care a decis închi­de­rea activităţii până la terminarea stării de urgenţă. Ulterior, au închis magazinele şi IKEA, JYSK sau Casa Rusu, ceea ce afectează toată industria mobilei. Doar producţia de mobilă depăşeşte 2 miliarde de euro anual.

„Cred că industria mobilei este la fel de afectată de această criză ca sectorul  turismului. Dar vor mai urma şi alte industrii. Nu există un antidot cunoscut la lipsa de interes a clientului. Noi suntem în piaţă pentru clienţi. În clipa în care clientul este puţin sau deloc interesat de produsul tău sunt foarte puţine variante prin care să te protejezi“, a declarat Dan Şucu, care adaugă că problema este cu atât mai accentuată cu cât nu doar pe plan local nu pot funcţiona magazinele, ci şi alte ţări din Europa, unde mare parte din produsele locale ajung şi care ar fi putut fi şi o alternativă pentru alte companii.

„Toţi din industrie suntem inte­resaţi în primul rând de supra­vie­ţuire în condiţiile în care veniturile sunt zero, după care ne pregătim de cum va arăta lumea în clipa în care vom redeschide magazinele. Şi nu va arăta prea bine. În clipa în care vom re­deschide magazinele ne vom întâlni cu vânzări la jumătate faţă de cele pe care le-am avut cu un an înainte“, apre­ciază Dan Şucu, care conduce un grup cu afaceri de peste 200 de mi­lioane de euro.

În prezent, Mobexpert are o reţea de 30 de magazine, dintre care 12 mari (de peste 5.000 mp) şi opt fabrici. În total, în grup lucrează 2.300 de an­gajaţi, dintre care circa 800 în fabrici.

„Vom asista la o criză cât se poate de evidentă, la falimente nu doar de afaceri mici, ci şi de businessuri mari. Fiecare aveam bugete în creştere, aveam planuri de investiţii, acum toate planurile sunt regândite în totalitate.“, a mai spus antreprenorul, care consi­deră că cea mai lovită categorie  de această criză vor fi clienţii cu venituri medii şi puţin peste medie.

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.