Consiliul Concurenţei: Zona comerţului a primit un impuls de la comerţul online

15 nov 2018 Autor: Răzvan Botea

Dezvoltarea comerţului online a ridicat nivelul competiţiei în comerţ, iar industria telecom este una care se prezintă bine pe partea de concurenţă, consumatorii români beneficiind de preţuri bune şi standarde de calitate ridicate.

Mai este de lucrat în zona serviciilor financiare, pe care Consiliul de Concurenţă s-a concentrat în ultima vreme, a spus Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, în cadrul unui eveniment realizat în parteneriat cu Camera de Comerţ şi Industrie a României.

„Sunt lucruri care merg bine în România pe partea de concurenţă, şi aici ne referim inclusiv la zona telecom. Aici România are unele dintre cele mai mici preţuri din UE şi unul dintre cele mai bune standarde de calitate din UE. Credem noi că o parte din acest succes este reprezentat de faptul că am reuşit să avem în piaţă patru operatori şi concurenţa dintre aceştia a ţinut preţurile jos“, a spus Bogdan Chiriţoiu.

Consiliul Concurenţei a realizat un studiu privind evoluţia concurenţei în sectoarele cheie ale economiei. Sectoarele-cheie  au fost selectate pe baza impactului pe care îl au în economia românească, dar şi asupra consumatorului.

Indicele folosit în cadrul studiului este esenţial în determinarea competitivităţii unui sector, acesta fiind un instrument care foloseşte 20 de indicatori.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 16.11.2018

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.