Conferinţa ZF Branduri româneşti, Timişoara. Puterea unei naţiuni nu stă în clădiri şi bani, ci în oamenii care o alcătuiesc şi care generează lucruri materiale

7 nov 2018 Autor: Georgiana Mihalache

Evenimentul ZF Branduri româneşti de la Timişoara a reunit peste 120 de participanţi, antreprenori, consultanţi, bancheri

Echipa reprezintă cel mai im­por­tant capital al unei companii, iar extrapolând la nivelul ţării, oamenii au puterea să se orga­nizeze pentru a se dezvolta. Lipsa forţei de muncă este o problemă pentru antreprenorii români, însă aceştia trebuie să investească în continuare în brand şi să fie atenţi la dinamica pieţei au susţinut antrepre­norii din zona Banatului, care au creat câteva dintre cele mai mari branduri din ţară, prezenţi la conferinţa Branduri Româneşti, organizată de ZF la Timişoara cu sprijinul Raiffeisen Bank România.

Evenimentul a reunit peste 120 de partici­panţi, antreprenori, consultanţi, bancheri, care au vorbit despre importanţa unui brand pentru companiile româneşti, cât de greu se constru­ieşte şi cum poate fi dezvoltat.

„Cea mai mare pierdere a unei ţări nu sunt banii, clădirile. Puterea unei naţiuni stă în puterea celor care o alcătuiesc de a genera lu­cruri materiale. România e o ţară de unde plea­că mulţi dintre cei care ar trebui să ră­mână. Nu ducem lipsă de cei care ar putea să reaşeze România la un loc firesc, dar nu ne putem organiza, nu suntem disciplinaţi“, a spus Romeo Dunca, proprietarul Dunca Expediţii, una dintre cele mai mari companii de transport marfă de pe piaţa locală.

Despre puterea unui brand în business a vorbit Felix Daniliuc, director executiv Raiffeisen Bank România, care a amintit de antreprenorii cu istorie de zeci de ani în afaceri, dar şi de numele noi de pe piaţă.

„Sunt oameni care au avut determinarea să crească un brand şi vedem şi valul de lupi tineri care vor să înveţe, să înţeleagă şi să facă şi mai bine şi să ducă brandurile româneşti mai departe. Mi se pare important de scos în faţă şi de apreciat un brand românesc, vrem să creăm perspective, sunt cei care au avut anduranţa, încrederea, curajul, voinţa de a rezista“, a spus Felix Daniliuc.

Daniel Cîrstea, CEO al Profi, lanţul de supermarketuri cu peste 11.000 de angajaţi, a subliniat importanţa oamenilor la dezvoltarea unui business şi a precizat că în circa 80 de magazine Profi din totalul de 800 de locaţii există un manager care se ocupă de acel supermarket ca un antreprenor.

„Brandul îl face puterea echipei. Construcţia unui brand se face în echipă. Valoarea brandului este dată de oameni şi de interacţiunea dintre ei“, a mai spus Daniel Cîrstea. El a precizat că un brand nu poate fi construit peste noapte şi că se inspiră de la modelele care funcţionează în străinătate pentru a adopta conceptele noi în compania pe care o conduce.

El a spus că viitorul va fi al companiilor mici, care au expertiză într-un domeniu, idee lansată şi de Ioan Biianu, proprietarul grupului de companii Glissando, care desfăşoară activităţi precum import şi distribuţie de inputuri agricole (pesticide, seminţe, îngrăşăminte).

„Nişele sunt făcute pentru companii româneşti, unde găsim o nişă e important să o dezvoltăm. Brandul e puternic pentru că am investit multi bani, răbdare şi suntem constanţi, imaginea, culorile sunt aceleaşi“, a spus Ioan Biianu.

Alexandra Lazea este un exemplu de antreprenoare care a pariat pe o nişă, deschizând în urmă cu doi ani şi jumătate Neaţa Omelette Bistro, o omletărie în zona centrală a Timişoarei. În prezent, businessul Neaţa se extinde, iar la începutul anului viitor se va deschide o omletărie sub acest brand în sistem de franciză la Cluj.

„Încă suntem la început, ne-am dezvoltat pe baza Facebookului şi a reţelelor de socializare. Ne-am promovat singuri. Am deschis când chiar se cerea acest gen de restaurant, suntem primii din România“, a mai spus Alexandra Lazea. Şi târgurile internaţionale reprezintă modalităţi de promovare, dincolo de reţelele sociale unde o companie trebuie să fie prezentă. „Am lansat şi pagina de Instagram, Twitter, târgurile ne ajută mult la interacţiunea directă cu clienţii. Trebuie să fii prezent pe canalele de comunicare, să mergi la consumator, mai ales că vinul nu e o nevoie. Am mizat pe inovaţie, diversitate, atenţie la dinamica pieţei şi investiţii“, a spus Codruţa Georgiu Lambrino, business unit manager la Cramele Recaş, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa de profil.

Ziarul Financiar a mai dezbătut alături de antreprenorii români prezenţi la Timişoara despre cât durează să construieşti un brand şi ce resurse trebuie implicate, dar şi despre planurile oamenilor de afaceri pentru următoarea perioadă.

Evenimentul a ajuns astfel în ultimul oraş din turul organizat de ZF cu sprijinul Raiffeisen Bank România, după ce conferinţe dedicate bran­durilor locale au mai fost organizate în Cluj-Na­poca, Iaşi şi Constanţa.

Judeţul Timiş este al doilea cel mai important pol de business din România, afacerile companiilor înregis­trate aici situându-se la 62 mld. lei în 2017, arată datele de la Registrul Comerţului.

Parteneri suport ai evenimentului au fost Cramele Recaş, Agenţia pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Atragere de Investiţii şi Promovare a Exportului Timişoara, Camera de Comerţ Timiş, Express de Banat, Renaşterea Bănăţeană, Uniunea Naţională a Patronatului Român.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 08.11.2018

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.